رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد؛

ساخت ۲۰۰ مدرسه در مناطق زلزله زده/هیچ یک از مدارس جدید و نوساز در زلزله آسیب ندیدند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اکنون با کمک خیران ۲۰۰ مدرسه در مناطق زلزله زده در حال ساخت است.

ساخت ۲۰۰ مدرسه در مناطق زلزله زده/هیچ یک از مدارس جدید و نوساز در زلزله آسیب ندیدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهراله درخشانی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  امروز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و بهره‌برداری از ۵۹ مدرسه بازسازی شده مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از ساخت ۲۰۰ مدرسه توسط خیران در این مناطق خبر داد و گفت: ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه آسیب دیدند.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد مدارس کشور توسط خیران در سال‌های ۹۶ و ۹۷ ساخته شده است.

درخشانی افزود:قبل از انقلاب سرانه فضاهای فیزیکی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز ۱.۵ مترمربع بود و هم اکنون به ۵.۲ مترمربع برای هر دانش آموز رسیده که رقم قابل توجهی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به توجه به آموزش عالی گفت:دانشگاه های مختلفی در سراسر کشور در حال آموزش هستند که در دسترس همگان هستند.

وی با بیان اینکه از ارکان اساسی آموزش حوزه معماری است، اضافه کرد: توجه به این حوزه بسیار مهم است و باید به موضوع ساخت مدارس فاخر و مدارس با عمر بالا توجه ویژه کرد و به این سمت برویم.

درخشانی مهر با اشاره به ساخت مدارس مقاوم در کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور زلزله خیز است باید مدارس در برابر زلزله کاملا مقاوم باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید آمادگی لازم را برای مقابله با بحران طبیعی داشته باشیم و مدرسه هم جز سازه هایی با اهمیت بالا است و در زلزله اخیر کرمانشاه شاهد بودیم مدارس به عنوان کانون مقابله با بحران به کارگیری شدند.

وی اظهار داشت:مدارسی که در زلزله کرمانشاه تخریب شدند مدارسی بودند که بر اساس آیین نامه ها نبودند و همگی در لیست تخریب و بازسازی قرار داشتند.

درخشانی مهر با اشاره به اینکه هیچ یک از مدارس جدید و نوساز در این زلزله آسیب ندیدند، افزود: همه مدارسی که در مناطق زلزله زده ساخته می شوند مقاوم و بر اساس آیین‌نامه‌ها هستند.

انتهای پیام/ب

 ساخت ۵۰ درصد مدارس کشور توسط خیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار