رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تحصیل هزار و ۷۰۰ دانشجوی دکترا در دانشگاه امیرکبیر / افتتاح برج فن‌آوری دانشگاه در سال جاری

معتمدی گفت: امسال با اضافه شدن حدود ۴۰۰ دانشجو دکترا به دانشگاه امیرکبیر، در مجموع هزار و ۷۰۰ دانشجو دکترا خواهیم داشت.

تحصیل هزار و ۷۰۰ دانشجوی دکترا در دانشگاه امیرکبیر / افتتاح برج فن‌آوری دانشگاه امیرکبیر در سال جاریسید احمد معتمدی‌ رئیس دانشگاه امیرکبیر‌ در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر این دانشگاه 14 هزار دانشجو دارد که 50 درصد آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه 1300 دانشجوی جدیدالورود‌ در سال جاری وارد دانشگاه امیرکبیر‌ شده‌اند ادامه داد: احتمالاً تعداد این دانشجویان به هزار و 400 نفر خواهد رسید.

معتمدی‌ در ادامه با اشاره به همکاری وزارت علوم و سازمان سنجش برای جذب تعداد بیشتری دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه‌ اضافه کرد: بیش از 2 تا 3 هزار دانشجوی ارشد در سال جاری در دانشگاه امیرکبیر‌ تحصیل خواهند کرد ضمن اینکه میان 300 تا 400 دانشجوی مقطع دکترا هم در سال جاری به دانشجویانمان‌ اضافه می‌شود که با پیش بینی انجام شده در مجموع هزار و 700 دانشجو در مقطع دکترا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

فعالیت بیش از 500 عضو هیات علمی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه دارای 16 دانشکده‌ است و در حال حاضر دارای بیشترین جمعیت دانشجویی می‌باشد به طوری که هم‌اکنون 550 عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول هستند.

معتمدی‌ گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است برنامه‌های کارورزی‌ بیشتری برای این دانشجویان در نظر گرفته شود ضمن اینکه افتتاح برج ابن سینا در 2 سال پیش توانست در توسعه علم و فناوری و افزایش مراکز رشد وابسته به دانشگاه امیرکبیر‌ تأثیر زیادی داشته باشد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در ادامه با اشاره به رتبه بندی این دانشگاه در سطوح بین‌المللی و داخلی اضافه کرد: این دانشگاه اکنون در یکی از رتبه بندی‌های بین‌المللی جایگاه 400 را به خود اختصاص داده و از نظر 4 رتبه‌بندی بین بین‌المللی جایگاه اول و دوم را در میان دانشگاه‌های داخلی دارد و قرار است تا افق 1400 بتوانیم به رتبه 100 جهان دست یابیم‌.

دومین برج فن‌آوری دانشگاه امیرکبیر امسال راه‌اندازی می شود

معتمدی‌ گفت: برای حمایت از مرکز رشد و فن‌آوری دانشگاه قرار است دومین برج فن‌آوری این دانشگاه امسال راه‌اندازی شود و یکی از برنامه‌های اصلی ما مهارت‌افزایی و کارآفرینی ‌دانشجویان است که البته یکی از راهکارهای مهم کشور در بخش اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: در سال جاری قرار است برنامه مهارت آموزی برای دانشجویان کارشناسی ایجاد شود که این موضوع در تمامی مقاطع مهم است ولی برای مهارت افزایی و ارتقاء دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هم برنامه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.