مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد؛

کشت کلزا در اراضی زراعی آبی ایلام

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: امسال 17 درصد اراضی زراعی آبی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا می رود که این مقدار سطح هفت درصد بیشتر از سیاست های کلی وزارت جهاد کشاورزی است.

کشت کلزا در اراضی زراعی آبی ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام:حشمت زرین جوب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: طی یک برنامه 10 ساله و بر اساس سیاست های ملی باید 10 درصد اراضی زراعی آبی همه استان ها به تدریج به کشت کلزا اختصاص یابد که ایلام در اولین سال ابلاغ مفاد این بخشنامه در سال زراعی 96- 97 مقدار 10 درصد اراضی زراعی آبی را به کشت کلزا اختصاص داد و امسال این میزان را هفت درصد افزایش داد و جلوتر از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اظهار کرد: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به استان ایلام برای سطح زیرکشت کلزا در سال زراعی جاری ( 97- 98 ) 10 هزار هکتار با مقدار برداشت 18 هزار تن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام افزود: پیش بینی این سازمان با توجه به ظرفیت و توان تولید و شرایط جغرافیایی و جوی اختصاص 12 هزار هکتار از اراضی آبی زراعی به کشت کلزا و برداشت 20 هزار تن محصول در سال زراعی جاری است.

زرین جوب ادامه داد: در صورت تحقق این مقدار سطح زیر کشت و مقدار برداشت پیش بینی شده محصول می توان گفت استان ایلام 20 درصد در کشت و برداشت محصول نسبت به برنامه ابلاغی سازمان در سال جاری افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/ د

کشت کلزا در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.