پس از مرگ چه اتفاقی برای بدن انسان می‌افتد؟

آیا تاکنون درباره مکانیزم واقعی مردن و اتفاقاتی که بعد از آن بر سر بدن انسان می‌آید فکر کرده اید؟ اگر در این باره کنجکاو هستید با ما در این مطلب همراه شوید.

بعد از مرگ چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛وقتی که به مرگ فکر می کنید، اغلب زندگی پس از مرگ و اتفاقاتی که برای روح شما می افتد آن چیزی است که ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد. اما از لحاظ علمی، جسم شما نیز تغییراتی قابل توجه خواهد کرد که شاید از آن ها بی اطلاع باشید. بعد از این که نفس کشیدنتان متوقف می شود، اتفاقات جالبی برای جسم شما رخ خواهد داد که در ادامه این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱- بعد از مرگ فضولات بدن خود بخود دفع خواهند شد

متاسفیم که این را می گوییم اما این اتفاق چیزی است که برای بسیاری از افراد بعد از مرگشان رخ می دهد. ادرار و مدفوع کردن بعد از مرگ به این دلیل رخ می دهد زیرا در نهایت تمامی ماهیچه های بدن رها شده و هر گونه محتویاتی که در درون بدن بوده و توسط این ماهیچه ها متوقف شده است از بدن خارج خواهد شد. دیگر انقباضات ماهیچه ای وجود ندارد که بتواند مانع از خروج ادرار و مدفوع شود. از این رو بعد از مرگ، مدفوع و ادرار به طور غیرارادی از بدن خارج می شوند. جالب نیست اما از آنجایی که برای همه ما پس از مرگ رخ می دهد لازم نیست زیاد به این موضوع فکر کنید و نگران باشید.

۲- ماهیچه ها خیلی زود شروع به سفت شدن خواهند کرد

چیزی که آن را جمود نعشی می نامند (خشک شدن عضلات پس از مرگ) باعث می شود که تمام ماهیچه ها سفت شده و کاملاً قفل شوند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که دیگر مواد شیمیایی خاصی در بدن وجود نداشته باشد. این حالت در اثر خالی شدن بدن از یک ماده شیمیایی به نام آدنوسین تری فسفات که برای آرامش ماهیچه ها بعد از گرفتگی ضروری است بوجود می آید. این ماده شیمیایی توسط سلول های ماهیچه ساخته شده و واحدهای انقباضی ماهیچه ها را وادار به جدا شدن از یکدیگر می کند.

وقتی که مرگ اتفاق بیفتد دیگر سلول های ماهیچه این ماده شیمیایی را تولید نمی کنند. از این رو فیبرهای میکروسکوپی ماهیچه قفل شده و ماهیچه ها سفت می شوند. این حالت معمولاً در ۴ ساعت اول پس از مرگ در صورت رخ داده و پس از ۱۲ ساعت به ماهیچه های بزرگتر بدن می رسد. ماهیچه ها تا چند روز بعد از فوت که بدن شروع به تجزیه شدن می کند نرم نخواهند شد.

۳- برخلاف باور عمومی، خبری از رشد ناخن و مو بعد از مرگ نیست

بسیاری از افراد بر این باورند که تا روزها پس از مرگ، ناخن و موها همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد اما واقعیت چیز دیگری است. پس از مرگ، پوست بدن رطوبت خود را از دست داده و رفته رفته پژمرده شد و به سمت عقب کشیده می شود. بدین ترتیب به نظر می رسد که موها و ناخن ها رشد کرده اند که واقعیت ندارد و تنها پوست به سمت پایین و عقب منقبض شده که در اثر کاهش رطوبت درون آن رخ می دهد.

۴- پوست در نهایت صاف خواهد شد

واقعیت این است که بعد از مردن، پوست افراد نرم تر و صاف تر می شود. بدین ترتیب خطوط و چروک های روی پیشانی و صورت از بین می روند به نحوی که انگار در طول زندگی خود ذره ای استرس نداشته اید. این نرم و صاف شدن پوست بدین دلیل است که دیگر تنش و انقباضی در ماهیچه های شما وجود ندارد.

۵- رنگ پوست بدن رفته رفته تغییر می کند

بعد از مرگ، نیروی جاذبه خون را به سمت پایین می کشد. بدین ترتیب با گذشت زمان، غلظت خون در نقاط پایین بدن افزایش می یابد و این موضوع با منعقد شدن و گیر افتادن خون همراه می شود که تیره شدن و حالتی شبیه خون مردگی را در نقاطی از بدن در پی دارد. از این حالت با نام «سر بی رنگی» یاد می شود و بعد از ۱۲ ساعت که از مرگ گذشت، این تغییر رنگ دائمی کاملاً مشهود است.

۶- دمای بدن کاهش می یابد

در اولین ساعت پس از مرگ، دمای بدن به شدت کاهش می یابد که از آن با نام «سردی مرگ» یاد می شود. یک ساعت که از مرگ شخص گذشت دمای بدن او به طور کلی ۲ درجه کاهش می یابد و هر ساعت که از مرگ بگذرد یک درجه دیگر از حرارت بدن کاسته خواهد شد تا به دمای محیط اطرافش برسد.


بیشتر بخوانید:روح انسان پس از مرگ کجاست و چه حالی دارد؟


۷- مغز تا دقایقی پس از مرگ نیز زنده است

وقتی از مرگ صحبت می کنیم باید بدانید که دو نوع مرگ وجود دارد: مرگ قلبی و مرگ مغزی. مرگ مغزی زمانی رخ می دهد که اولین ارگان از کار افتاده مغز باشد، در حالی که در مرگ قلبی، ابتدا قلب است که از کار می افتد. در اکثر مواقع ابتدا مرگ قلبی رخ می دهد و در این صورت، قلب تا ۱۰ دقیقه پس از توقف کارکرد قلب همچنان به وظایف نسبی خود عمل می کند. بدین ترتیب این شانس وجود دارد که شما از مرگ خود مطلع شوید اما صحبت کردن با قاطعیت در این مورد دشوار است.

۸- ممکن است پس از مردن هنوز آه و ناله کنید

بعد از مرگ هوایی که در درون ریه های شما باقی مانده سعی می کند از بدن خارج شود که این موضوع در نتیجه تکان هایی است که جسم شما بعد از مرگ متحمل می شود. وقتی که این هوا با سرعت زیاد از روی تارهای صوتی شما می گذرد ممکن است صداهایی شبیه آه و ناله تولید کند. آروغ زدن در چنین شرایطی نیز محتمل است. این صداها کاملاً نرمال و معمول هستند.

۹- بوی بد جسد بی دلیل نیست

دلیل بد بو شدن جسد انسان پس از مرگ این است که باکتری ها و قارچ های درون بدن خیلی زود دست به کار شده و با مرگ سلول ها، گازها و بوهای ناخوشایندی آزاد می شوند. همچنین باکتری هایی که در درون سیستم گوارش زندگی می کنند خیلی زود می فهمند که شما مرده اید و باید از بدنتان خارج شوند. از این رو آن ها سریع به تکاپو افتاده و از نقطه ای به نقطه دیگر می روند که این موضوع تولید بوهایی ناخوشایند را در پی دارد. این باکتری ها کار خود را با تجزیه کردن و تحلیل بردن روده ها شروع کرده و تا پایان به کار خود ادامه می دهند.

۱۰- تجزیه شدن بدن بسیار زودتر از آنچه که فکر می کنید رخ می دهد

شاید فکر کنید که بدن شما برای مدت قابل توجهی بعد از مرگ دست نخورده باقی می ماند اما قارچ ها و باکتری ها بسیار سریع تر از آنچه که فکر می کنید دست به کار می شوند. این موجودات ذره بینی قادرند تا ۲ هفته بعد از به خاک سپرده شدن، ۶۰ درصد از بدن شما را تجزیه کنند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته ممکن است بعد از ۴ ماه تنها اسکلت های شما باقیمانده باشد.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۶:۴۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
من دعا می کنم که بعد از مرگم جسدم توقبر بترکه چون ازنظر من خفن ترین اتفاق تو قبر ترکیدن جسده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۰:۴۱ ۰۲ دی ۱۳۹۹
من از مرگ میترسم
از عذاب قبر میترسم
از اینکه هیچ کاری واسه عاقبتم انجام ندادم
از اینکه توشه ای برای اون دنیام نبرده م
از اینکه به آخرت بی اعتنا بودم
خدایا کاش اگر بمیرم تا قبل از آن اصلاح شده باشم
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۷:۲۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
به نظر من مرگ بهترین سعادت انسان و یکی از پله های ترقیه
Iran (Islamic Republic of)
نگين
۲۳:۲۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
من خيلى شگفت زده شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
من از مرگ خیلی میترسم ازچیزهایی که اسام گفته فشاره قبر جهنم تاریکیه قبر میترسم هرچی سنم بالاتر میره ترسم بیشتر میشه خدایا خودت بهمون رحم کن تنهامون ندار
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
استغفر الله ربی و اتوب الیه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی یار
۱۰:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
من الان یک سوال دارم چرا در آن دو َه. وز نتوانستم با پدرم تماس بگیرم تا جنازه اش بو نگیره صحنه مرگش هیچ وقت از ذهنم نمی رود آیا مصلحت بو د
Iran (Islamic Republic of)
مهدی یار
۱۰:۴۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام من پدرم را با بدن باد کرده و سیاه و و خشک شده به صورتی که دست و پاهاس به سمت بالا مانده بود پیدا کردند
با این خصوصیات چند روز از مرگش می گذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام ، مرگ عین خواب میماند و کسی که میمیرد انگار به خواب میرود بدون اینکه چیزی بفهمد ، در این زمونه مرگ نعمت هست باید از بعد مثبت به مرگ نگاه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۱:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
آرزو میکنم هر چه زودتر بمیرم و از این زندگی و موجودات آدم نماش راحت بشم
به نظرم واقعا هیچی شیرینتر از این نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی خیلی خیلی خیلی غافل هستیم مگه فقط خودخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
مرگ انسان تقدیریست که با او زاده میشود و از اجبار گریزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
دلشکسته
۲۱:۰۵ ۲۹ دی ۱۳۹۸
من خیلی سختی کشید شاید باورتون نشه بیشتر از شونزده سال ندارم.انقد سختی کشید تازه متاهلم هستم همسرمم خیلی دوست دارم اونم همینطور ولی دلم میخاد بمیرم.کاش خدا منو بغل کنه از همه دنیا خوردم.برام دعا کنین تا دلیل زنده بودنم تا الان همسرمه.چون طاقت دوریشو ندارم.ولی دلم میخاد مرگ مغزی شم.مرگ تازه پایان سختی هاست از دنیا وارد یه دنیای بهتر میشم چه جهنم چه بهشت هر جا باشیم بالاسرمون خداست اگرم جهنم بریم.بسوزیم باز میگم جهنمه آتیش داره.بهتر از اینه ک از دنیای ک آتیش نداره ولی بد میسوزونه.هی خدا قربونت برم اونای ک دلشون میخاد باشن نیستن.اونای که دلشون میخاد نباشن هستن
Iran (Islamic Republic of)
بتول
۱۶:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
من مادرمو ۴سال پیش از دست دادم۵۰سالش بود الانم متاهلم اگه بخاطر پسر وهمسرم نبوددوست داشتم همین الان برم پیش مادرم
از مرگ نمیترسم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۰۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
طبق تحقیقات موثقی که انجام داده ام ظلاهر انسان شبیه یه ماشینه وخود انسان راننده ماشین . به هنگام خراب شدن ماشین راننده (انسان حقیقی)فقط از ماشین پیاده میشه وفرار میکنه انسان هیچوقت نمیمیره فقط مرحله به مرحله در مسیر تکامل در حرکته ومرگ ازمقتضیات تکامل انسانه
Germany
Yusufi
۲۲:۳۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
من طرف دار صحبت هایی مسالمت آمیز هستم
بدون توهین و دشنام به هیچ شخص در این صفحه
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۲:۵۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
من که الان این سایتم به خاطر اینه که دیگه هیچ رغبتی به زندگی ندارم. خیلی تلاش کردم بی نتیجه موند. آخرشم یه ازدواج ناموفق. خواهرا و برادرا برام دعا کنید. با وجود متاهلی خیلی تنهام. خیلی عذاب کشیدم. خیلی گریه کردم. دیگه خسته شدم، میخوام برم پیش خدا، بغلم کنه آروم شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
دیوونه.نشو.مرگ خیلی سریع تر از چیزی که فکر میکنیم دونبال ماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
دمت گرم منم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۳۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
وای قربون خدا برم من میترسم کاش نمیرم یاقران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خداعاقبت همه ی ماروختم بخیربکنه الهی آمین.
Iran (Islamic Republic of)
محرم
۲۱:۰۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
خداوند خیلی بخشنده ترازاین حرفهاس
Iran (Islamic Republic of)
فائزه سخدری
۱۹:۴۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
من برادرم۱۸سالش بودفوت شد ومن بعدرفتن اون دیگ هیچ هراسی ازمرگ ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
هرنفسی چشنده مرگ است. پس ماهستیم که مرگ رامیبلعیم جای نگرانی نیست اگر مرگ را قبول کنیم راحت تر به ملاقاتش خواهیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۲:۳۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
حداقل اخرت وجود داشته باشه تا رهسپار نیستی نشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۸
مردن خیلی هم خوبه یه روز دنیا اومدیم یه روز هم خواهیمرفت
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۶:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
خدایا پناه میبرم به خودت .
Iran (Islamic Republic of)
سعید سپهرارا
۲۰:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
وای خدا من دادشم فوت شد بدنش کلان سفت شده بود وحشتناک خیلی سخته . من از مرگ میترسم از قبر میترسم گاشگی اصلا به وجود نیامده بودم خیلی دنیا دنیای بی رحمیه اشد مجازات برات رقم میزنه خیلی بد وهمیشه ان طور که میخوای نمیشه به هیچ عنوان بعدشم چه فکر میکنی چه اتفاق میفته وای خدا یا یه موضوع دیگه ناراحتم میکنه دارم کچل میشم دیگه وصلام
Iran (Islamic Republic of)
اسعیدی
۱۹:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
مرگ پایان زندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
جسدواگه بزارن توبیابونا واسه حیوانات بهتره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۴:۱۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
سلام به همگی
اصلا نترسین جوری از مرگ میترسین که انگار چیزهای زیادیو با خون دل تو دنیا جمع کردین مرگ تازه آعاز خوشبختی ماهاس
خیلی از جاهایی که اجازه و توانایی و پول حضور در اونجا رو نداریم فقط روح ما میتونه ببینه پس مردن بد نیس
در ضمن همه دوس و رفیقامون اون ور هستن پس تنها نیستیم
سعی کنین حق کسیو نخورین و باعث دلشکستگی و ازار کسی نشین تا با خیال راحت اون دنیا برین بهشت
انقدر دزد و نامرد و ادمکش و حق خور اختلاسگر وجود داره که خدا ماها رو نمیبره جهنم خیالتون تخت اگرچه یکم باید بریم اب خنک بخوریم
خلاصه اگه از مرگ میترسی سعی کن پیرو دلت باشی و مردم ازاری و حق خوری نکنی
زنده باد اخرت
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۴:۱۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
سلام به همگی
اصلا نترسین جوری از مرگ میترسین که انگار چیزهای زیادیو با خون دل تو دنیا جمع کردین مرگ تازه آعاز خوشبختی ماهاس
خیلی از جاهایی که اجازه و توانایی و پول حضور در اونجا رو نداریم فقط روح ما میتونه ببینه پس مردن بد نیس
در ضمن همه دوس و رفیقامون اون ور هستن پس تنها نیستیم
سعی کنین حق کسیو نخورین و باعث دلشکستگی و ازار کسی نشین تا با خیال راحت اون دنیا برین بهشت
انقدر دزد و نامرد و ادمکش و حق خور اختلاسگر وجود داره که خدا ماها رو نمیبره جهنم خیالتون تخت اگرچه یکم باید بریم اب خنک بخوریم
خلاصه اگه از مرگ میترسی سعی کن پیرو دلت باشی و مردم ازاری و حق خوری نکنی
زنده باد اخرت
-
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
مرگ در نظر خدا حقی است که هیچ باطلی در ان راه ندارد یعنی همه بدون استثنا میمیرن حتی ملایک و مرگ در نظر مردم باطلی است که هیچ حقی در ان راه ندارد کانه باور ندارن که میمیرند این از رفتار مردم معلومه خوبه که زندگیها مرگ باورانه باشد مرگ یعنی چشیدن عصاره حیات پس مرگ یعنی زندگی ابدی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
من از مردن نمیترسم فقط از قبر میترسم خیلی کوجیک و تنگه خفه میشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
وای دارم میمیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
الهی العفو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
ای خدا
دلم گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
خدایا رحم کن به ما انسانهای ضعیف
Finland
کامران
۱۰:۴۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
خداوند بزرگ میفرماید ما شماها را برای مردن خلق کردیم نه برای ماندن . آخر یک زندگی پر زرق و برق مرگ است ولی چه مرگی . مرگی با شهادت و باعزت و در راه خدا نه مرگی که در رختخواب و در حال گناه و معصیت
Finland
کامران
۱۰:۴۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
خداوند بزرگ میفرماید ما شماها را برای مردن خلق کردیم نه برای ماندن . آخر یک زندگی پر زرق و برق مرگ است ولی چه مرگی . مرگی با شهادت و باعزت و در راه خدا نه مرگی که در رختخواب و در حال گناه و معصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
وای من از آخرتم میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
سلطان سکه هم مورد اول براش پیش میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
خدایا از گناهانمان بگذر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
توی شرایط فعلی مرگ شیرینتر از عسل است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۰۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
بیاییم زیباترین مرگ را انتخاب کنیم ، شهادت ، خداوند گونه فکر کردن و خداگونه زیستن ، در گفتار و پندار و کردار درست توجه کنیم ، بهر حال نهایت صد سال عمر کنیم ، در نهایت خواهیم مرد . بهشت و جهنم در دست ماست و ما هستیم که انتخاب می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
ماهمین الانم یک جسدیم باورکن درحال پوسید ه شدنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
خیلی ترسناک بود
خدایا تا نیامرزیدی مارو از این دنیا مبر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۶:۵۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
سلام واقعاقابل تامل است
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۴:۴۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
من اصلا نمیخوام زود بمیرم آرزو دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
به امید آن روز.
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
اولین اتفاقی که میفته سکه میشه ۴۷۰ هزار تومن.دلار میشه ۱۶۰۰.
Finland
عبدالله
۰۰:۵۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
مرگ بهتر است .فقط امیدوارم بعد از مرگم خواب عمیقی بروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
امید واریم آقا رسول الله ، آقا امیرالمؤمنین ، آقا اباعبدالله الحسین صلوات الله علیهم اجمعین در آن روز سخت به فریادمان برسند و دستمان را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
یا ارحمن راحمین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
الله اکبر و لله الحمد
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۰:۰۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
بار پروردگارا خودت به ما رحم کن الهی العفو الهی العفو استغفرالله ربی و اتوبوا الیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
جسد شايد مهم نباشد خدا كند روحمان ارامش داشته باشه و عذاب نكشه كه از عذاب جسم خيلي بدتر است. خدايا مرگ مارا شهادت قرار بده و اول اسايش و راحتي ما قرار بده. امين.
روايت داريم كه هر مومني كه هميشه غسل جمعه بكند جسدش سالم ميمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
مورد هشتم، وقتی که پدرم فوت کرد، پیش اومد. بعد از چند دقیقه که از مرگش می‌گذشت، صدایی مثل خِرخِر یا نفس کشیدن، شنیده می‌شد که ما فکر کردیم پدرم هنوز زنده است و نمرده. ولی الان به این نتیجه رسیدم که این صدا، صدای خروج هوا از ریه بوده.
مطلب جالب و تامل برانگیزی بود. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
قابل توجه برخی مسئولین بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
اونا میدونن مرگشون بعد صدو پنجاه ساله مثل مردم عادی از فکر و خیال سکته نمیکنن که فکر مرگ هم باشند
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۲:۵۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
قابل توجه گرانفروشها واختلاس گران عریز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
خدا کنه زودی بمیریم از این وضع نابسامان راحت بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۰۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
دوست عزیز درسته که وضع نابسامانه ولی این حرف شما اوج ناشکریه
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۲۲:۰۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
انشاالله خدا به داد هممون برسه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
و اینهمه تکاپو برای هیچ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
اللهم ترحم علی عجزنا
خدایا بر عجز وناتوانی ما رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
خدایا رحم کن به احوال بندگانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
درسته اینها واقعیته وخوبه که همه بدونن
اما توی این شرایط جامعه
اطلاعات بهتری هم میشه به مردم داد
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۱:۲۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
خدایا عاقبت همه ما رو ختم به خیر بگردان یا رب سرکشیم. قلدوریم .ربا می خوریم . دزدی می کنیم .و..... آخرشم به سوی تو بر می گردیم یا رب کمک کن به این بندهای سر تا پا گناهکار
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۰۸:۴۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
عاقبت سرکش و دزد و نزول خور و قلندر خوب نیست الان که فرصت هست باید اصلاح شوند نه بعد مرگ
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۲۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
سلام.بسیارجالب بود
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۱:۲۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
قرار چه بشه کرم ها میخورن
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۰:۵۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
جسد رو بسوزونیم که بهتره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
هان ای انسان تو را چه شده است که اینقدر سرکش و مغرور گشته ای؟
خداوندا فقط به ما رحم کن
که چند صباحی در این دنیای فانی عمر بیهوده میگذرانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
قابل توجه محتکرین و گرانفروشان عزیز !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
قابل توجه بعضی مسئولین
علی برکت ا..