معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در اردبیل مطرح کرد:

سرمایه گذاری دولت در تامین زیر ساخت های دانش بنیان/گذراندن دوره سربازی در پارک های فناوری

دولت در تامین زیر ساخت های دانش بنیان سرمایه گذاری می کند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دولت در تامین زیر ساخت های دانش بنیان سرمایه گذاری می کند، ولی تداوم و توسعه کار باید توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید با راه اندازی صندوق پژوهش فناوری در استان ها حمایت از شرکت های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است.


بیشتر بخوانید: ایجاد 300 هزار شغل جدید در حوزه دانش‌بنیان در کشور 


وی با بیان اینکه هر چقدر مراکز دانش بنیان توسعه یابد محیط کسب و کار نیز بهبود می یابد، اظهار داشت: بخش خصوصی باید مهمترین نقش را در توسعه اقتصاد دانش بنیان داشته باشد، این اقتصاد با سرمایه دولتی محقق نمی شود ولی دولت در حوزه دانش بنیان هزینه کرده و از فعالیت ها در این زمینه حمایت می کند.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر حمایت های دولت از پارک های فناوری گفت: زمینه گذراندن دوره سربازی 4 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در پارک ها فراهم شده ضمن اینکه این پارک ها می توانند از معافیت های مالیاتی نیز برخوردار شوند.

ستاری همچنین از افزایش مراکز نوآوری در استان ها خبر داد و افزود: رشد اقتصادی از طریق کارآفرینی امکان پذیر است و جامعه ای که به کار آفرینی اهمیت می دهد آن جامعه توسعه پیدا می کند.

وی اظهار داشت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان‌ها نیازمند همدلی جوانان، دانشگاهیان و مردم بوده و سیستم اقتصاد دانش‌بنیان با سرمایه دولتی محقق نمی‌شود چرا که باید کارآفرینان فعال در استان‌ها هزینه رشد اقتصاد دانش‌بنیان را پرداخت کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: پارک‌های علم و فناوری نباید نگاه فیزیکی داشته و فعالیت‌های را منحصر به داخل مجموعه پارک علم و فناوری کنند بلکه باید کل وسعت استان را با دید علمی و فناوری بنگرند و دید نرم‌افزاری در استان به منظور استفاده از فناوری ایجاد شود.

ستاری در مورد فعالیت استارت‌آپ‌ها بیان کرد: در برخی موارد مطرح می‌شود که پرداخت وام به برگزاری استارت‌آپ‌ها در سطح کشور باید انجام شود ولی به این نکته توجه داشته باشیم که استارت‌آپ‌ها با پرداخت وام توسعه پیدا نمی‌کند چرا که باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه حاضر شده و برای برگزاری این رویدادها هزینه کنند.

وی تصریح کرد: ما نیز از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌کنیم تا حد ممکن برای برگزاری رویدادهای فناوری و ارائه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات ارائه کنیم و از این پس نیز سعی خواهیم داشت که این تسهیلات افزایش پیدا کند ولی باید استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و حضور کارآفرینان در این رویدادها به منظور توسعه و رشد اقتصادی افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

بخش خصوصی باید مهمترین نقش را در توسعه اقتصاد دانش بنیان داشته باشد

 

برچسب ها: دانش بنیان ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.