مسئولان پورشه اعلام کردند که قصد توقف تولید خودروهای دیزلی خود را دارند و می‌خواهند تمرکزشان را روی خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی بگذارند.

خداحافظی پورشه با موتور دیزلیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده‌اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می­‌رود. درجه حرارت به قدر کافی بالا بوده تا پس از تزریق سوخت به داخل محفظه احتراق، اشتعال رخ دهد. بنابراین می‌­توان این‌گونه نتیجه گرفت که فشار سبب اشتعال خواهد شد. به همین دلیل این نوع موتورها را مشتعل بر اثر فشار بالا نامیده­‌اند. اما این نوع موتور با استفاده از سوخت فسیلی یک تهدید بزرگ برای طبیعت است. سیستم سوخت‌رسانی در موتور دیزلی به این ترتیب عمل می‌کند که ابتدا گازوییل از باک توسط پمپ برقی گرفته شده و پس از عبور از فیلتر وارد پمپ فشار بالا می‌شود. این پمپ که نیروی خود را از میل سوپاپ می‌گیرد فشار سوخت را بسیار بالا می­‌برد و به درون ریل سوخت­‌رسانی فشرده می‌­کند.

پورشه اعلام کرده است که به زودی تمام خودروهای تولید شده از این شرکت الکتریکی یا هیبریدی خواهند بود. البته لازم به ذکر است که این شرکت قول سرویس‌دهی به خودروهای دیزلی که قبلا فروخته شده‌اند را داده است. او با یادآوری این مسئله که متقاضیان خودروی این شرکت اکثرا مدل‌های هیبریدی یا الکتریکی را انتخاب می‌کنند گفت که قصد بهبود کیفی و کمی این مدل از خودروهای خود را دارد.

خداحافظی پورشه با موتور دیزلی
الیور بلوم، مدیر اجرایی پورشه، در بیانیه‌ای گفت: " پورشه سوخت دیزلی را رد نمی‌کند. این نوع سوخت یک پیشرانه مهم برای خودروهای اسپرت است و همچنان مهم باقی خواهد ماند. با این حال، ما به عنوان یک تولیدکننده خودروهای اسپرت، به این نتیجه رسیده‌ایم که ما آینده را بدون سوخت دیزلی می‌خواهیم." بلوم در مصاحبه دیگری گفت: "ما هرگز خودمان موتورهای دیزلی را توسعه نداده و تولید نکرده‌ایم. بحران سوختی باعث شده است که ما مشکلات زیادی داشته باشیم."

خداحافظی پورشه با موتور دیزلی
پورشه به مدت تقریبا یک دهه نسخه‌های دیزلی خودروهای خود را فروخته است. از ماه فوریه تا کنون این نوع خودرو به بازار عرضه نشده است. در سال آینده، Taycan، اولین ماشین ورزشی تمام الکتریکی پورشه، به بازار عرضه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: خودروهایی که مارک زاکربرگ مالک آن‌ها بوده را بشناسید +تصاویر


انتهای پیام/

موتور دیزلی از پورشه حذف می‌شود

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.