راه اندازی کارگاه آموزش گیوه بافی در زندان مریوان

مدیرکل زندان‌های کردستان از راه اندازی کارگاه آموزش گیوه بافی در زندان مریوان خبر داد و گفت: راه اندازی این کارگاه موجب اشتغالزایی برای زندانیان و منبع درامدی برای آن‌ها است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان، اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: با پیگیری‌های رئیس زندان مریوان در خصوص راه اندازی کارگاه آموزش گیوه بافی در این مرکز اصلاحی و تربیتی، سرانجام با همکاری اداره صنایع دستی و میراث فرهنگی، کارگاه ذکر شده آغاز به کار کرد.

وی در این خصوص گفت: خوشبختانه با ثبت جهانی شدن «گیوه مریوان»، حمایت‌های لازم از تولید این محصول در این شهر به خوبی صورت گرفته بطوریکه امیدواریم با توجه به فعال شدن کارگاه آموزش ساخت گیوه در زندان، در آینده مددجویان زندان مریوان نیز در زمره تولیدکنندگان گیوه در استان باشند.

مدیرکل زندان‌های کردستان با اعلام این مطلب که مربی یاد شده آموزش‌های خود را به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌دهد بیان داشت: کارگاه آموزش گیوه بافی زندان مریوان در فاز اول خود، طی هفته سه نوبت برگزار خواهد شد که قطعا در این راستا استقبال خوب مددجویان را نیز شاهد خواهیم بود.

ابراهیمی در ادامه، درآمد حاصل از تولید گیوه برای مددجویان را قابل قبول ارزیابی نمود و افزود: مدت زمان لازم جهت ساخت یک جفت گیوه برای افراد تازه کار سه روز خواهد بود و درآمد آن نیز با توجه به کیفیت آن حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان (برای هر جفت) می‌باشد.

انتهای پیام/م

کارگاه آموزش گیوه بافی در زندان مریوان

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.