در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاربردی شدن پایان نامه دانشجویان؛ دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی

کبگانیان گفت: امسال تمرکز و هدفمان را بر کاربردی کردن پایان نامه گذاشته‌ایم، موضوعی که مقام معظم رهبری نیز تاکید جدی بر آن دارند.

کاربردی شدن پایان نامه دانشجویان؛ دستور شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهش امری ضروری برای برنامه ریزی و توسعه هر کشور است و در این بین دانشگاه مهم ترین نهاد علمی و آموزشی است که هر ساله با پژوهش‌های حوزه‌های مختلف در قالب پایان نامه های دانشجویی نقشی موثر در این حوزه دارد.

نوشتن پایان نامه های خوب دغدغه ای است که همواره برای دانشجویان و وزارت علوم و تحقیقات وجود داشته است. با توجه به اینکه هر ساله اعتبار و بودجه زیادی صرف نوشتن پایان نامه ها می شود،این سوال مطرح است که آیا پایان نامه های که نوشته می شود ضرورت های پژوهشی کشور را رفع می کند؟آیا این پایان نامه ها ارتباط دو سویه ای با صنعت و بازار کشور دارند؟آیا سیستم های جدیدی برای تصویب، حفظ و نگه داری این پایان نامه ها به وجود آمده است تا هزینه های زیادی که صرف چاپ و صحافی آن می شود کاهش یابد؟و اینکه پایان نامه های کشورمان نسبت به کشور های دیگر در چه سطحی قرار دارد؟

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کاربردی کردن پایان نامه ها خبر داد و گفت: امسال ما تمرکز وهدفمان را روی کاربردی کردن پایان نامه گذاشته ایم بدلیل اینکه مقام معظم رهبری هم تاکید جدی براین کار دارند و فرموده اند که دانشگاه ها باید به حل مسائل کشور بپردازند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با دبیر شورای عالی عتف هم صحبت هایی در این زمینه شده است که این پایان نامه ها یک حمایت جدی  شوند و قرار است با تبصره بودجه امسال این کار به سمت کارهای کاربردی سوق داده شود.

انتهای پیام/                             

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.