معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای مقابله با کم آبی و تامین علوفه مورد نیاز دام در کشور باید سطح زیرکشت محصول سورگوم تا پایان برنامه توسعه ششم به ۱۴۰ هزار هکتار افزایش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در همایش راهکار‌های کشت ذرت و سورگوم وارتقای عملکرد این محصول در قزوین گفت: ترویج کشت گیاهان علوفه‌ای مقاوم به خشکی و شوری از جمله تاج خروس، ارزن و سورگوم در این شرایط کم آبی ضروری است و در این میان گیاه سورگوم با عملکردی معادل دو برابر ذرت و مصرف ۵۰ درصد آب کمتر از ارقام جدیدی محسوب می‌شود که از نظر کیفیت برای دام بسیار مناسب است.

کشاورز افزود: توجه به کشت نشایی، جابجایی تاریخ کشت و استفاده از آب باران در اجرای این طرح باید مورد توجه قرار گیرد و فدراسیون بذر سورگوم فرانسه آمادگی و ظرفیت خوبی برای کمک به کشاورزی ایران در این عرصه دارد.

وی از کارشناسان فرانسوی در ایران خواست ارقام سورگوم خود را ارائه و سازگاری آن‌ها را تبلیغ سپس با تعیین یک شریک ایرانی برای انتقال تکنولوژی اقدام کنند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر در سال اول میزان تولید پیش بینی شده محقق و تولید ثبت و تجاری سازی شود همکاری با فرانسه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

همایش راهکار‌های کشت ذرت و سورگوم در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.