سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: بر اساس لایحه حمایت از ماموران اجرایی یگان‌های دولتی، ماموران حفاظتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

کلیه مأموران یگان حفاظتی به موجب قانون تسلیح تحت پوشش بیمه قرار می‌گیردحجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از بررسی لایحه حمایت از ماموران اجرایی یگان‌های دولتی از جمله محیط بانان و جنگل بانان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون کلیه ماموران یگان‌های حفاظتی که طی قانون و تسلیح سال 1373 آموزش دیده‌اند، تحت پوشش بیمه و مسئولیت مدنی قرار می‌گیرند تا در صورت فوت یا مشکل دیگر دستگاه مربوطه بتواند بیمه آن‌ها را پرداخت کند.

نوروزی بیان کرد: محیط بانان و جنگل بانان هم و افرادی که دوستدار جنگل هستند در صورت کشته شدن در حین کار مشمول این موضوع می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی تأکید کرد: ماموران اجرایی تمام دستگاه‌های حفاظتی تابع این قانون هستند به شرطی که دوره حفاظت را دیده و طبق قانون تسلیح آموزش دیده باشند، هزینه بیمه و دیه آن‌ها به عهده دولت جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: هزینه این قانون هم در بودجه سالانه ذکر شده و به تصویب مجلس می‌رسد و آیین‌نامه‌های لازم توسط سازمان‌های مربوطه مانند سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان انرژی هسته و ... ظرف مدت 6 ماه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار