انسداد چاه‌های آب غیر مجاز در اسفراین

فرماندار اسفراین از انسداد چاه‌های آب غیر مجاز تا سال ۱۴۰۰ در شهرستان اسفراین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  جواد نوروزی فرماندار اسفراین در نشست شورای حفاظت از منابع آب در اسفراین با بیان این که به دلیل مشکلات آبی و خشکسالی‌های پی در پی تا سال ۱۴۰۰ همه چاه‌های غیر مجاز شهرستان اسفراین مسدود خواهند شد، گفت: اولویت اصلی این شورا باید برخورد قانونی با چاه‌های حفر شده غیرمجاز و چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند باشد و حفاظت از منابع آبی وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: از ابتدای فعالیت شرکت آب منطقه‌ای در شهرستان اسفراین تاکنون ۳۰۵ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده که بیش از ۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز دیگر در اسفراین وجود دارد که برای انسداد آن‌ها برنامه ریزی لازم انجام خواهد شد.

نوروزی از برداشت بیش از ۱۷۰ درصدی اضافه برداشت چاه‌های شهرستان اسفراین خبر داد و گفت:  میانگین کشوری برداشت از چاه‌های آب حدود ۷۰ درصد است که هم اکنون این رقم در اسفراین به ۱۷۰ درصد رسیده که زنگ خطر بزرگی برای اقتصاد و کشاورزی شهرستان اسفراین می‌باشد.

وی با اشاره به این که در خراسان شمالی ۱۱ دشت وجود دارد ، افزود: در حال حاضر ۴ دشت آن ممنوعه برداشت آب اعلام شده که دو دشت از دشت‌های ممنوعه در شهرستان اسفراین واقع هستند.

انتهای پیام / ب 

انسداد ۳۰۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.