هزینه و طرزالعمل رقابت های انتخابات پارلمانی افغانستان اعلام شد

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز در یک نشست خبری هزینه مبارزات انتخاباتی و طرزالعمل رقابت نامزدها در این کشور را اعلام کردند.

هزینه و طرزالعمل رقابت های انتخابات پارلمانی افغانستان اعلام شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز در یک نشست خبری هزینه مبارزات انتخاباتی و طرزالعمل رقابت نامزدها در این کشور را اعلام کردند.

سید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات در یک نشست خبری گفت: بر بنیاد مادۀ ۷۴ قانون انتخابات، حدود مصارف نامزدان انتخابات، به تناسب رأی‌دهندگان، مساحت و موقعیت جغرافیایی حوزۀ انتخاباتی، تعیین می‌گردد.

وی افزود: کمترین مصارف مالی را ولایت لوگر از ۸۰۰هزار تا ۹۲۰هزار افغانی دارد و ولایت کابل بلندترین مصارفش از دومیلیون و ۳۰۰هزار الی دومیلیون و ۶۵۴هزار افغانی می‌باشد.

قرار است که روند ۲۰ روزه پیکارهای انتخاباتی نامزدان مجلس افغانستان به روز جمعه ششم میزان/ مهر آغاز و تا ۲۶ میزان/ مهر ادامه یابد.

کمیسیون انتخابات، تمام نامزدها را مکلف ساخته است که هنگام برگزاری گردهمایی‌ها و سفرهایشان برای مبارزات انتخاباتی به ولایات، ادارۀ ولایتی و دفتر محلی کمیسیون انتخابات را به منظور تأمین امنیت شان اطلاع دهند.

مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان استفاده از هرگونه موضوعات حساسیت‌ برانگیز قومی، سمتی، مذهبی و زبانی را در جریان مبارزات انتخاباتی، خلاف از قانون خوانده اند.

همچنین این کمیسیون تأکید کرد که نامزدها می‌توانند از بیلبوردها، بنرها و تلویزیون‌های LCD استفاده کنند.

این کمیسیون هشدار داده است که نامزدها مکلفند در پایان پیکارهای انتخاباتی، تمام مواد تبلیغاتی شان را از سطح شهر جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار