حسین فودازی گفت: 60 درصد از بیماران سرطانی کشور، در حین درمان نیاز به پرتودرمانی دارند.

دو سوم بیماران سرطانی درمان قطعی می‌شوندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین فودازی دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی، در ارتباط با درمان سرطان در کشور و راهکارهای جدید رادیوتراپی اظهار داشت: درمان سرطان شامل موارد مختلفی همچون جراحی، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی است که شیمی‌درمانی نقش کمتری نسبت به پرتودرمانی دارد و برخی از بیماران همزمان نیاز به هر سه نوع درمان دارند.

وی با بیان اینکه دو سوم بیماران سرطانی درمان قطعی می‌شوند و به چرخه خانواده بازمی‌گردند،‌گفت: بیماران درمان شده قادر خواهند بود فعالیت اجتماعی،‌اقتصادی و شخصی خود را در ادامه زندگی انجام دهند.

دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران ادامه داد: زمانی که صحبت از درمان سرطان می‌کنیم ذهنیت همه به سمت شیمی‌درمانی می‌رود در حالی که شیمی‌درمانی تنها جزئی از درمان سرطان به شمار می‌رود.


بیشتربدانید:چرا 80 درصد مردم این روستا سرطان دارند؟! 


فودازی با بیان اینکه دو سوم بیماران مبتلا به سرطان که بیماری‌شان تشخیص داده شده در پروسه درمان نیاز به پرتودرمانی دارند و باید رادیوتراپی شوند گفت: با استفاده از اشعه یونیزان می‌توان سلول‌های سرطانی را از بین برد.

وی اعلام کرد: با استفاده از وسایل رادیوتراپی نوین اشعه یونیزان که نوعی اشعه آسیب‌رسان است بافت‌های زنده اطراف محل سرطانی را آسیبی‌ نمی‌زند و تنها بخش درگیر سرطان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دو سوم بیماران سرطانی درمان قطعی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار