ادیانی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

طرح یک فوریتی اصلاح آیین نامه داخلی مجلس برای شفافیت آراء نمایندگان تدوین شد

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه از تدوین طرح یک فوریتی اصلاح آیین نامه داخلی مجلس برای شفافیت آراء نمایندگان خبر داد.

طرح یک فوریتی اصلاح آیین نامه داخلی مجلس برای شفافیت آرای نمایندگان تدوین شدعلی ادیانی نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از تدوین طرح اصلاح ماده 121 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به منظور اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان خبر داد.

وی تأکید کرد: اخیرا بحث شفافیت آرای نمایندگان نسبت به طرح‌ها و لوایح جزء مطالبات نخبگان، عده‌ کثیری از مردم و رسانه‌ها قرار گرفته است و در این راستا اقداماتی صورت گرفت.

ادیانی افزود: کمپین شفافیت آرای نمایندگان و طرحی در قالب لزوم شفافیت آرا در مجلس مطرح شد، اما آنچه درباره این شفافیت و آگاهی موکلان از نظرات نمایندگان مجلس مقفول مانده آن است که بحث مربوط به شفافیت آرا باید با استفاده از ساز و کار مناسب مربوط به آن انجام شود.

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه تأکید کرد: شفافیت آرای نمایندگان و آگاهی اصحاب رسانه، نخبگان، ناظران بر عملکرد مجلس و ... مستلزم اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس است، لذا بنده امروز طرحی مبنی بر اصلاح برخی از اجزا و بندهای مندرج در ماده 121 آیین‌نامه داخلی مجلس با قید یک فوریت تدوین کردم.

وی گفت: در این ماده قانونی نحوه کمیت ، حد نصاب آرا و مصادیق لازم درباره طرح‌ها و لوایح به دقت معین شده است.

ادیانی ادامه داد: آن چیزی که در موضوع شفافیت آرای نمایندگان مردم و رسانه‌ها باید بدانند عبارت است از رأی نماینده درباره موافقت یا مخالفت با کلیات طرح‌ها و لوایح، طرح‌ها و لوایح فوریت‌دار، حذف کل یا جزء مواد یا تبصره، مسکوت ماندن طرح و لوایح، موافقت یا مخالفت با پیشنهادات، اصلاحات یا الحاقات به طرح‌ها و لوایح در دستور کار مجلس و ... .

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه اظهار کرد: بر این  اساس بنده به عنوان طراح، این طرح اصلاح ماده 121 قانون آیین نامه داخلی مجلس را در سامانه الکترونیکی  طرح‌ها و لوایح مجلس قرار داده‌ام تا نمایندگان بتوانند آن را مطالعه و در صورت موفقت آن را امضا کنند.

وی گفت: امیدوارم هر چه سریعتر طی هفته‌ آینده این طرح توسط نمایندگان امضا شده و فرایند قانونی آن صورت بگیرد، زیرا بنده معتقدم شفافیت آرای نمایندگان و علنی شدن آن قطعا نیاز به اصلاح آیین‌نامه داخلی دارد و هر راهی غیر از اقدامی بلاوجه است.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار مجلس ، لوایح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار