صابونچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

مشارکت نزدیک به ۱۰ هزار نفر در اردو‌های تابستانی سازمان جوانان هلال احمر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از مشارکت نزدیک به ۱۰ هزار نفر در اردو‌های تابستانی امسال این سازمان خبر داد.

مشارکت نزدیک به ۱۰ هزار نفر در اردو‌های تابستانی سازمان جوانان هلال احمرشهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: اردو‌های تابستانی سازمان جوانان هلال احمر طبق برنامه ریزی انجام شد و در بحث توزیع جغرافیایی، بعضی از استان‌ها فرصت کردند برای اولین بار میزبان اردو‌های منطقه‌ای و کشوری باشند.

وی افزود: یکی از دستاورد‌های مهم و متفاوت در کنار برگزاری این اردو‌ها، اردوی دانش آموزان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به شهر مقدس مشهد بود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۱۰ هزار نفر در اردو‌های تابستانی امسال این سازمان شرکت کردند، گفت: در تابستان امسال نزدیک به ۱۰ هزار نفر در اردو‌های مختلف منطقه‌ای و کشوری شرکت کردند، همچنین به همراه اردوها، اردو‌های پراکنده در قالب طرح رویش در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز جداگانه برگزار شد.

وی تصریح کرد: نکته مهمی که برگزاری اردو‌ها داشته جنبه آموزشی و تشویق به کار‌های تشکیلاتی و آموزش‌های غیرمستقیم نیز بوده است.  به طور مثال در این اردوها افراد زندگی در شرایط سخت و دور از خانواده را تجربه می‌کنند که این‌ها کمک به بالاتر رفتن مهارت‌های افراد می‌کند.

صابونچی عنوان کرد: اکنون در حال ارزیابی و تحلیل آنچه که اتفاق افتاده هستیم تا نقاط قوت و ضعف استان‌هایی که میزبان این اردو‌ها بوده اند را پیدا و بازنگری کنیم.

برنامه‌های پیش رو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر

وی در خصوص برنامه‌های پیش رو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: هفتمین دوره طرح ملی دادرس از شنبه ۷ مهر ماه،  با حضور مسئولان ارشد آموزش و پرورش در استان البرز شهرستان فردیس برگزار خواهد شد و بنا داریم که از نظر کمی و کیفی آن را گسترش دهیم.

صابونچی با اشاره به برگزاری دوره جدید طرح ملی پیمان گفت: دوره جدید طرح ملی پیمان که برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با بحث اعتیاد در استان‌های مختلف دنبال می‌شود، همچنین مسابقات کشوری رفاقت مهر از اواخر آبان‌ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سازمان جوانان کار‌های ایجابی و کار آفرینی با قوت بیشتری دنبال می‌شود و در این زمینه تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور امضا کردیم تا همراه ما باشد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: اردو‌های خاص دیگری از نیمه‌ دوم سال برای منتخبان کانون جوانان و دانشجویی بعضی از شهر‌ها برگزار می‌شود که به صورت انگیزشی است و استان‌ها و شهرستان‌هایی که بتوانند در این زمینه امتیاز کسب کنند این فرصت را دارند که از این اردو‌ها و برنامه‌های تشویقی بهره‌مند شوند.

صابونچی در پایان گفت: برای تقویت برنامه‌های سازمان جوانان تفاهم نامه‌ای با دستگاه‌های مرتبطی همچون کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم و آموزش پرورش در دستور کار قرار دادیم و به صورت جدی دنبال می‌شود تا با برنامه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار