رئیس سازمان جوانان هلال احمر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

تقویت استارت‌آپ‎های داخلی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی/ فعالیت بیش از ۱۷ هزار کانون جوانان در کشور

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از فعالیت بیش از ۱۷ هزار کانون جوانان در سطح کشور خبر داد.

تقویت سازمان جوانان هلال احمر تقویت سایر بخش هاست / بیش از ۱۷ هزار کانون فعال در سطح کشورشهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سازمان جوانان هلال احمر، سازمانی داوطلبانه، غیر اداری و غیر سیاسی است. ما اگر بتوانیم روحیه نوع دوستی و بشر دوستانه را ترویج دهیم و با آموزش، مهارت‌های لازم را در جوانان تقویت کنیم، علاوه بر سازمان جوانان سایر بخش‌ها نیز تقویت خواهند شد.

وی از فعالیت بیش از ۱۷ هزار کانون جوانان در سطح کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۷ هزار کانون در سطح کشور فعال هستند که گروه‌های مختلف سنی را از کودکان پیش دبستانی، دانش آموزان تا دانشجویان و طلاب  ۲۹ ساله در شهرهای بزرگ و حتی روستاها شامل می‌شود.

صابونچی در خصوص جذب جوانان مستعد در زمینه تولید محصولات ایرانی گفت: در بحث کار آفرینی برنامه بومی نو با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جهت ایجاد بستر مناسب برای رشد و ظهور استارتاپ‌های داخلی در حال تقویت سازی و برگزاری است که کاملا داخلی و ملی هستند. اگر در این امر بتوانیم موفق شویم، علاوه بر اینکه انگیزه کار داوطلبی بالا می‌رود، از آسیب‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

وی مطرح کرد: در بحث کار آفرینی با همکاری وزرات کشور و بهزیستی کارهای مشترکی را برنامه ریزی کرده‌ایم و سعی داریم این همکاری را با دستگاه‌های دیگر مانند وزارت ورزش و جوانان، وزرات کار و غیره گسترش دهیم تا کار تولیدی صورت گیرد.

صابونچی افزود: اگر سازمان جوانان هلال احمر روحیه داوطلبی را تقویت کند، می‌تواند به مهارت آموزی برای تولید محصولات داخلی بپردازد و ما برای تشویق جوانان مستعد، مسابقات و جشنواره‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم و برگزیدگان آنان را معرفی خواهیم کرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خصوص اردوهایی که هر ساله توسط سازمان جوانان هلال احمر برگزار می‌شود، گفت: اردوهای تابستانی یکی از موضوعاتی است که ما در تلاش ‌هستیم تقویت و نوآوری شود.

وی افزود: سازمان جوانان ظرفیت و توانایی این را دارد که در بحث‌های زیست محیطی و بحران خشکسالی با دستگاه‌های تخصصی و مسئولان  آن‌ها همکاری کند تا کارهای مشترک و هدفمندی را انجام دهیم.

صابونچی در پایان گفت: سازمان جوانان هلال احمر با کمبود عضو رو به رو نیست، اما هر چه تعداد اعضای داوطلب بیش تر باشد، اهداف و برنامه‌ها موفق تر خواهند بود و کمبود بودجه مشکلی است که اکنون سازمان جوانان هلال احمر با آن مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار