انتقاد هایکو ماس از استفاده از تحریم و تعرفه به عنوان یک ابزار سیاسی

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا از استفاده از تحریم و تعرفه به عنوان یک ابزار سیاسی حمایت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد اتحادیه اروپا از استفاده از تحریم و تعرفه به عنوان یک ابزار سیاسی حمایت نمی‌کند.

وزارت امور خارجه چین به نقل از ماس اعلام کرد: "روابط بین المللی با چالش‌های ساختاری روبرو است، همه طرف‌ها باید از اصول روابط بین الملل که به طور مشترک تهیه شده است، محفاظت کنند. اتحادیه اروپا از استفاده از تحریم و تعرفه به عنوان یک ابزار سیاست خارجی حمایت نمی‌کند. آلمان خواستار تقویت تماس‌ها و همکاری‌ها بین اتحادیه اروپا و چین درباره مسائل بین المللی مهم است. آلمان و چین مواضع مشابهی درباره مسائل مربوط به تجارت آزاد و تغییرات آب و هوایی و همچنین موافقتنامه هسته‌ای ایران دارند. "

او با بیان اینکه آلمان امیدوار است چین نقش بیشتری در مسائل بین المللی ایفا کند، افزود آلمان آماده است هماهنگی و تماس نزدیک با شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های چندجانبه را حفظ کند".

وزیر امور خارجه چین نیز اعلام کرد جهان با حمایت گرایی و بلاتکلیفی فزاینده‌ای روبرو است. طرف چینی آماده تقویت تماس‌ها با طرف آلمانی درباره توسعه و اصلاح سازمان جهانی تجارت، حفاظت بهتر از ارزش‌های اولیه سازمان تجارت جهانی، اصول تجارت بین المللی و منافع حقوقی کشور‌های در حال توسعه است".

هم چین هم آلمان نگرانی خود را از تغییر سیاست تجاری آمریکا به حمایت گرایی که به اعمال تعرفه‌هایی بر واردات فولاد و آلومینیوم این کشور منجر شده است، ابراز کرده اند. دو طرف همچنین درباره دیگر مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرده اند.

انتهای پیام/

دیدار وزرای خارجه آلمان و چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار