حجت الاسلام و المسلمین پناهیان:

حمله تروریستی اهواز نشان از حقارت دشمن دارد/ دیپلماسی مقاومت ما می‌تواند دشمن را به ستوه بیاورد

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در سومین مراسم بزرگداشت شهدای منا گفت: حمله تروریستی اهواز، یعنی دشمن حرف تازه‌ای ندارد و این نشان دهنده حقارت دشمن است، که دیپلماسی مقاومت ما می‌تواند آن‌ها را به ستوه بیاورد.
 
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین مراسم بزرگداشت شهدای منا، شهید محمد رحیم آقایی پور سفیر سابق ایران در اسلوونی و شهید غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در مناسک حج سال ۹۴، عصر جمعه ۶ مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
 
شهید آقایی پور نخستین سفیر ایران در اسلوونی بود که در حادثه‌ی تلخ منا به شهادت رسید و شهید رکن آبادی بعد از فاجعه منا، پس از چندین روز اسارت به دست آل سعود، مظلومانه به شهادت رسید. در این مراسم برخی از خانواده معظم شهدا شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشور همچون حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر، حجت الاسلام و المسلمین فرید میرلوحی، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی میرلوحی، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، سردار حسین یکتا‌و ... حضور داشتند.
 
این مراسم با موضوع «دیپلماسی مقاومت» اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی ایران با گروه نظامی برگزار شد و کلیپی از مراسم گرامیداشت این دو شهید از سال گذشته پخش شد. در این گزارش نیز خانواده و نزدیکان شهدای منا در خصوص این بزرگواران صحبت کرده بودند.
 
حمله تروریستی اهواز نشان از حقارت دشمن دارد/ دیپلماسی مقاومت ما می‌تواند دشمن را به ستوه بیاورد
 
اجرای قطعه «سفیر انقلاب» از گروه سرود نجم الثاقب، بخش دیگری از این مراسم بزرگداشت بود. این قطعه در خصوص شهید محمد رحیم آقایی پور بود. حین اجرای سرود، تصاویری از فعالیت ها، سفر وی به عتبات و آخرین حج شهید آقایی پور پخش شد. همچنین قطعه دوم که «سفیر مقاومت» نام داشت در وصف شهید غضنفر رکن آبادی بود،به همراه تصاویری از دوران رشادت‌های شهید رکن آبادی در هشت سال دفاع مقدس، حج پایانی و فعالیت‌های دیپلماتیک وی، در هنگام اجرای سرود پخش می‌شد.
 
سردار ناصر شعبانی رییس دانشکده پژوهشی دانشگاه امام حسین (ع) در ادامه برنامه روی صحنه آمد و گفت: این دو شهید نماد بیداری هستند. ما در ایام محرم که یادآور قیام عاشوراست، در مراسم بزرگداشت این شهدا حاضر شده‌ایم. شهید رکن آبادی سفیر لبنان بود. کشوری که در اقتدای به جمهوری اسلامی پیشروی می‌کند.
 
حمله تروریستی اهواز نشان از حقارت دشمن دارد/ دیپلماسی مقاومت ما می‌تواند دشمن را به ستوه بیاورد
 
وی افزود: باید ما اهتمام بیشتر داشته باشیم که به موفقیت برسیم. خون شهدای سرافراز ما در منا، حکومت آل سعود را سرنگون خواهد کرد.
 
سپس سردار خان از همکاران شهید رکن آبادی در لبنان پشت میکروفن حاضر شد و شعری در وصف شهید رکن آبادی خواند و قطعه‌های «ارتش میلیونی» با زبان عربی و ایرانی و قطعه «قرار نبود» با صدای علی اکبر قلیچ به اجرا درآمد.

همچنین در ادامه ویدیویی از صحبت‌های همکاران رکن آبادی درسفارت بیروت پخش شد و نقاشی از چهره این شهید که به دست محمد مهدی مرزبانی استاد نقاشی نگاشته شده بود به پدر این شهید تقدیم شد.
 
حمله تروریستی اهواز نشان از حقارت دشمن دارد/ دیپلماسی مقاومت ما می‌تواند دشمن را به ستوه بیاورد
 
پدر شهیدرکن آبادی در ادامه این مراسم بیان کرد: ما از شهادت پسرمان ناراحت نیستیم. برخی از فرزندان همسایگان ما در حالی که معتاد بودند از دنیارفتند. آن مردن‌ها ناراحتی دارد.
 
وی افزود: پیش از این دشمنان، کشور ما را با جنگ و قحطی ذلیل کردند تا امام خمینی (ره) ما را نجات داد.
 
حمله تروریستی اهواز نشان از حقارت دشمن دارد/ دیپلماسی مقاومت ما می‌تواند دشمن را به ستوه بیاورد

دیپلماسی مقاومت سرشار از فرهنگ است

سپس حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به ایراد سخن پرداخت و گفت: این دو شهید مایه عزت ایران هستند. حادثه منا با چنین شهیدانی فراموش نخواهد شد. حیف بود اگر این دو شهید نمی‌شدند و چه خوب که شهادتشان در جایی به نام مکه رقم خورد. این دو بزرگوار کسانی هستند که در اوج تقرب زندگی پنهانی داشتند. این دو الگو بودند. دیپلماسی مقاومت وابسته به ایدئولوژی خاصی نیست. شهید رکن آبادی الگوی بی نظیری برای دیپلماسی مقاومت نیز هست. دیپلماسی مقاومت به این معناست که هر فردی برای مملکتش ذره‌ای کوتاه نیاید و به بیگانگان منافع کشورش را نمی‌سپارد. دیپلماسی مقاومت یعنی هوشیار بودن و ساده لوح نبودن. رهبر هم دیپلماسی ساده لوح را برا برخی از سیاستمداران اوایل انقلاب به کار بردند. کسانی که در پایان جنگ به دنبال مصلحت اندیشی بودند.
 
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ادامه داد: وقتی دشمنان در اهواز کار مشابه ۴۰ سال پیش انجام دادند، یعنی دشمن حرف تازه‌ای ندارد. آن زمان اهواز با توپ و تانک فرو نریخت حالا با این تیراندازی‌ها اتفاقی رخ نمی‌دهد. این نشان از حقارت دشمن دارد. وقتی کشوری تا اینجا ایستادگی کرده است، حالا دشمن دل داده است به یک دیپلماسی ساده لوحانه. دیپلماسی مقاومت می‌تواند دشمن را به ستوه بیاورد. ما وقتی ضعفی در داخل داریم، فشار از بیرون به ما وارد می‌شود. اگر دشمن رویکرد سازش کاری را دریافت نمی‌کردند، هواپیمای مسافربری ما سقوط نمی‌کرد. هر موقع مقابل دشمنان ضعف نشان دادیم با مشکل مواجه شدیم.دیپلماسی مقاومت سرشار از فرهنگ است
 
این کارشناس مذهبی در خصوص دیپلماسی مقاومت اظهار کرد: دیپلماسی مقاومت یک امر مردمی است. شهید رکن آبادی نمونه این موضوع بود. تا امروز ندیدم سفیری را که تا این حد در میان مردم کشور خارجی جاباز کند که در مراسمات محلی آن کشور حضور پیدا کند. ما مشاهده کردیم که مراسم تشییع این شهید در لبنان پر شور‌تر از ایران برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان افزود: برای دانشگاه امام صادق (ع) تربیت این دو شهید افتخار بزرگی است. شهید آقایی پور با جایگاهی که داشت می‌توانست خانه و وسیله بهتری داشته باشد، اما همیشه ساده زندگی می‌کرد. در محل سفارتشان جایی برای نماز و عبادت داشتند. وقتی می‌دیدند خرج همکاران زیاد از حد می‌شد، او از جیب شخصی برای سفارت خرج می‌کردند. زندگی زاهدانه و بسیجی وار او زبانزد بود. سید حسن نصرالله او را با عنوان سفیر بسیجی خطاب می‌کرد. ایشان شخصیت شهادت طلبانه داشتند. یکی دو سال قبل از شهادتشان دو خودرو آماده برای انفجار و به شهادت رساندنشان بودند که در نهایت به شهادتشان منجر نشد. بعد از آن قضیه آقایی پور خیلی گریه کردند که چرا توفیق شهادت را پیدا نکردند. او با تمام وجود و استعداد کار می‌کرد. آقایی پور سرمایه ملی در لبنان درست کرده بود.
 
گفتنی است؛ پس از صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین پناهیان مراسم بزرگداشت شهدای منا، در مناسک حج سال ۹۴؛ به پایان رسید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار