ضرورت توجه به خدمات ایمنی آتش نشانان

در حال حاضر مهم ترین دغدغه اصلی آتش نشانان بی توجهی مردم به خدمات ایمنی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مظاهر باقرسلیمی شهردار رامسر در مراسم تجلیل از آتش نشانان با گرامیداشت رشادت‌ های شهدای آتش نشان گفت: ۷ مهر بهانه‌ ای برای تجلیل از کسانی است که برای خدمات ایمنی و آسایش شهروندان کوشش می‌ کنند.

وی افزود: شهرداری رامسر در تلاش است تا با تصویب و ارتقا آتش نشانی به سازمان سطح کیفی و کمی را افزایش دهد.

باقرسلیمی گفت: آتش نشانی رامسر با ظرفیت ۲ ایستگاه و ۲۷ نفر نیرو به مردم شهرستان خدمات دهی می‌کند.

شهردار رامسر با بیان اینکه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و خدمات ایمنی جایگاه ویژه‌ ای در آتش نشانی دارد، گفت: آموزش مستمر و تمرین‌های بدنی برای آتش نشانان ضروری است.

جعفر خلخالی رییس شورای شهر رامسر نیز در این مراسم با بیان اینکه آتش نشانان با حماسه آفرینی‌های خود با شعله‌های آتش میجنگند تا جوانه‌های امید را از بستر خاکستر‌ها بربایند، گفت: از ۴۰ حادثه دنیا ۳۰ حادثه در ایران اتفاق می‌افتد که سطح پیشرفت ایمنی با توسعه شهری ارتباط تنگاتنگی دارد

وی افزود: دولت‌ها وظیفه دارند ایمنی را گسترش دهند چرا که سرمایه گذاری در بحث ایمنی برای کشور سودآور است.

خلخالی گفت: سرمایه گذاری برای آتش نشانی و آتش نشانان بسیار ارزشمند است و باید برای بالا بردن روحیه افراد و آمادگی جسمانی بیش از پیش تلاش کرد.

جمشید زیتونی مدیرواحد آتش نشانی شهرداری رامسر نیز در این مراسم با بیان اینکه واحد آتش نشانی رامسر خدمات بسیار ارزنده‌ای در این سال‌ها به مردم شهرستان ارائه داده است، گفت: مردم عاشق کار آتش نشانان هستند و آتش نشانان نیز باید با افتخار و عشق برای مردم کار کنند.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۸۲ مورد ماموریت در آتش نشانی رامسر انجام شده است.

زیتونی گفت: ۲۳۰ مورد بازدید ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه توسط این واحد انجام و ۹۳ مورد نیز اخطار کتبی به مالکان جهت ایجاد خدمات ایمنی ارسال شده است، اما متاسفانه توجهی ندارند.

مدیرآتش نشانی رامسر گفت: متاسفانه مردم بخصوص در ساختمان‌های بلند مرتبه توجهی به بحث خدمات ایمنی و اطفا حریق ندارند که کار را برای آتش نشانان سخت کرده است.

زیتونی گفت: کمبود لباس‌های مخصوص آتش نشانی، لباس‌های آمادگی دفاعی و نردبان‌ های مخصوص ساختمان‌ های بلندمرتبه از مهم‌ترین مشکلات آتش نشانی رامسر است.

انتهای پیام/ م

بی توجهی مردم به خدمات ایمنی

برچسب ها: آتش نشانی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.