شجاعی طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم پاسخگویی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری به مشکلات خانه کاریکاتور/دو شغله بودنم را بهانه برکناری کردند

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر سابق خانه کاریکاتور از مشکلات زمان حضور در خانه کاریکاتور گفت.

لزوم پاسخگویی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری به مشکلات خانه کاریکاتور/دو شغله بودنم را بهانه برکناری از خانه کاریکاتور کردندسید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر سابق خانه کاریکاتور درباره دلایل برکناری اش از مدیریت خانه کاریکاتور ایران به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:بهتر است لفظ برکناری را به کار نبریم، زیرا در حقیقت ادامه کار در خانه کاریکاتور میسر نبود.

وی افزود:در مدت ۵ سالی که از ورود معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خانه کاریکاتور می‌گذرد، برنامه‌های این خانه عملا متوقف شده است.

شجاعی طباطبایی بیان کرد: سال ۱۳۷۵ که اولین سال تاسیس خانه بود، ما ۲۰ میلیون تومان بودجه داشتیم که با آن سایت ایران کارتون و مجله کارتون را راه اندازی و مسابقه‌های بین المللی کاریکاتور و نمایشگاه‌های متعدد را برگزار کردیم. سال گذشته بودجه خانه ۱۶ میلیون تومان بود که با این مبلغ حتی هزینه برگزاری نمایشگاه‌ها هم تامین نمی‌شد، از طرفی قرار بود دو نمایشگاه با موضوع معضلات شهری و پسماند برگزار کنیم که نیمه تمام ماند و اعتبار ما را نزد هنرمندان خدشه دار کرد.

مدیر سابق خانه کاریکاتور تصریح کرد: در ادامه این مشکلات دو تن از همکاران متخصص ما که یکی مسئول سایت و دیگری مترجم بود خانه کاریکاتور را ترک کردند و به نوعی همه در‌ها در این خانه به روی من بسته شد به همین دلیل به حوزه هنری رفتم که حمایت‌های جدی تری از طرح و برنامه‌ها می‌شد البته این جابجایی یکی از دلایل برکناری من بود، زیرا مسئولان معاونت هنری گفتند که «تو دو شغله شده‌ای و دیگر نباید مدیر این خانه باشی.»

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری با بیان اینکه در ۷ ماهی که از خانه کاریکاتور بیرون آمده سکوت خبری پیشه کرده است، بیان کرد: من امید داشتم که با صحبت و گفتگو راه حلی برای مشکلات پیدا خواهیم کرد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. تکلیف حق الزحمه اساتیدی که برای مجله کارتون کار کرده اند مشخص نیست از این رو معاون هنری باید در جلسه‌ای درباره دلایل برگزار نشدن جشنواره‌ها و طلب‌های مالی هنرمندان توضیح دهند که متاسفانه توجهی به این مسئله ندارد.

وی افزود: پاسخگو نبودن معاونت هنری باعث شده که هادی حیدری صحبت‌هایی بی سند و مدرک درباره مدیریت خانه کاریکاتور مطرح کند. حیدری مدعی است که ما در خانه کاریکاتور به جوانان فرصت شکوفایی نمی‌دادیم و یا مدیریت طولانی مدت، خلاقیت را در این خانه از بین برده بود؛ باید بگویم که در همه جشنواره و نمایشگاه‌ها قبل از هر مسئله‌ای به حضور جوانان از تهران و شهرستان‌ها فکر می‌کردیم و در حال حاضر خانه کاریکاتور در همه شهر‌های ایران دایر است که مدیران آن‌ها نیز هنرمندان جوان هستند.

شجاعی طباطبایی در پاسخ به اینکه آیا خبر انتصاب هادی حیدری به عنوان مدیر جدید خانه کاریکاتور صحت دارد یا خیر گفت: صحت ندارد، وقتی برای حواشی به وجود آمده پاسخی از سوی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری داده نمی‌شود و تنها صحبت‌های هادی حیدری درهمه جا می‌پیچد، این تصور ایجاد می‌شود که ایشان مسئولیتی دارند یا خواهند داشت.

وی ادامه داد: دکتر محمود صلاحی رئیس وقت و دکتر سعید اوحدی رئیس فعلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جانبازان و آزادگان کشور هستندکه دیدگاه هردوی آن‌ها ولایی و ارزشی است. یقین دارم آقای اوحدی با پایبندی خود به مسیر ولایت، شخصی که واجد شرایط اعتقادی و اختصاصی باشد را برای مدیریت این خانه انتخاب خواهد کرد.

شجاعی طباطبایی در پایان تاکید کرد: اگر از تیر و ترکش‌های مسائل پیش آمده حتی یک مسئله هم متوجه دکتر اوحدی شود من تمام قد در مقابل آن حرف و حدیث می‌ایستم. دکتر اوحدی از سرداران شایسته است و هرکسی را که به عنوان مدیر خانه کاریکاتور انتخاب شود برای من محترم و کمک به او وظیفه من است.

انتهای پیام/

واکنش مدیر سابق خانه کاریکاتور به صحبت های هادی حیدری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.