شکارچیان گیلانی تا اطلاع ثانوی اجازه شکار ندارد/بررسی وضعیت شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با توجه به عدم صدور پروانه شکار از سوی سازمان محیط زیست هرگونه شکار ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با توجه به عدم صدور پروانه شکار از سوی سازمان محیط زیست تا اطلاع ثانوی هرگونه شکار در گیلان جرم محسوب می‌شود و با شکارچیان متخلف برخورد خواهد شد.

وی از اجرای طرح ممنوعیت شکار در استان خبر داد و افزود: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان در پایش‌های مستمر خود در مناطق ممنوعه شکار وجنگلی استان موفق به کشف و ضبط ۱۱ قبضه سلاح شکاری از متخلفان شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان با قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب همه ساله پذیرای انواع پرندگان مهاجر به ویژه پرندگان سیبری به عرصه‌های طبیعی و تالابی است تصریح کرد: برای صدور اجازه شکار باید منتظر نظر قطعی سازمان دامپزشکی در مورد وضعیت شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشیم بنابراین تا اطلاع ثانوی هر گونه اقدام به شکار تخلف محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

عدم صدور پروانه شکار در گیلان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.