گسترش چتر طرح توانمندسازی رفتاری، روانی و اجتماعی بر سر دانش آموزان

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بیش از 605 هزار دانش‌آموز خوزستانی تحت پوشش طرح توانمندسازی رفتاری، روانی و اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود معزی، معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 25 هزار دانش آموز طی سال گذشته در طرح توانمندسازی اجتماعی دانش‌آموزی بیان داشت: در سال تحصیلی 98-97 بالغ بر 605 هزار و 107 دانش‌آموز تحت پوشش طرح توانمندسازی رفتاری، روانی و اجتماعی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: 216 هزار دانش‌آموز ابتدایی، 214 هزار و 341 دانش‌آموز متوسطه اول و 174 هزار و 766 دانش آموز متوسطه دوم تحت پوشش خدمات رفتاری و اجتماعی قرار می گیرند.

معزی با بیان اینکه در طرح توانمندسازی رفتاری، روانی و اجتماعی، 10 مهارت زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، اذعان داشت: خودآگاهی و همدلی، ابراز وجود، مدیریت استرس، مدیریت اضطراب، روابط بین فردی، ارتباط موثر، کنترل خشم، خلاقیت و تفکر نقادانه، مهم‌ ترین مهارت‌ هایی هستند که در این طرح به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت معلمان توانمند در اجرای طرح‌های توانمندسازی می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف معاونت تربیت بدنی و سلامت در حوزه آسیب ‌های اجتماعی داشته باشد، همچنین توانمند ساختن معلمان از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی از رویکردهای اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی این معاونت در سال جاری است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری 866 مدرسه ابتدایی، یک هزار و 485 مدرسه متوسطه اول و یک هزار و 3 مدرسه متوسطه دوم در این طرح تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/گ

بهره مندی دانش آموزان از خدمات سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.