در گفتگوبا جمعی از کامیون داران مه ولاتی عنوان شد

کامیون داران به دنبال سیاسی کردن درخواست هایشان نیستند/ کاهش هزینه لوازم یدکی و هزینه‌های سنگین کمیسیون باربری از خواسته‌های کامیون داران

جمعی از رانندگان کامیون مه ولاتی خواستار کاهش هزینه لوازم یدکی و هزینه‌های سنگین کمیسیون باربری شدند.
 
بعد از تنش‌های اخیر پیرامون خواسته‌های کامیون داران جمعی از این قشر زحمت کش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ با بیان اینکه به دنبال سیاسی کردن درخواست هایشان نیستند خواستار کاهش هزینه لوازم یدکی و هزینه‌های سنگین کمیسیون باربری شدند.
 
جمشید سعیدی یکی از رانندگانی که ۳۵سال است مشغول به رانندگی در سطح جاده است گفت: من از سال ۶۲ و به مدت ۳۵ سال است که مشغول به رانندگی در سطح جاده هستم و یکی از مهم‌ترین مشکلات صنف رانندگان کامیون را سهمیه بندی سوخت می‌دانم.
 
وی در ادامه افزود: سهمیه سوختی که به ما تعلق می‌گیرد به صورت معمولی ۱۵ الی ۲۰ روز جوابگو است و برای همین رانندگان به وضعیت موجود معترض هستند.
 
کامیون داران به دنبال سیاسی کردن درخواست هایشان نیستند/ کاهش هزینه لوازم یدکی و هزینه‌های سنگین کمیسیون باربری از خواسته‌های کامیون داران
سعیدی با اشاره به اینکه گرانی لوازم یدکی در ماه‌های اخیر یکی دیگر از مشکلات صنف رانندگان ماشین‌های سنگین است ، گفت: از دیگر مشکلات این قشر زحمت کش پرداخت کرایه‌ها می‌باشد که باید بر مبنا پیمایش باشد، ولی اکنون شاهد هستیم با تورم‌های ایجاد شد کرایه‌ها پاسخگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ما دولت نیست و دولت در حد توان کار می‌کند ، افزود: برخورد‌های دو پهلو که با رانندگان صورت می‌گیرد هم از مشکلات رانندگان است و ما شاهد هستیم که بعضی رانندگان نور چشمی هستند و با استفاده از قدرت حامیانشان حق بقیه رانندگان ضایع می‌شود که امیدوارم برخورد با همه به صورت یکسان باشد.

کمیسیون‌های سنگین باربری‌ها داغی بر دل رانندگان

رضا محدثی هم یکی از رانندگانی ۳۰ که سال است مشغول به رانندگی است گفت: من بیش از ۳۰ سال است که مشغول به رانندگی هستم و غیر از مشکلات لوازم یدکی که گرفتار آن هستیم، کمیسیون‌های سنگین باربری بلای جان رانندگان است.
 
وی ادامه داد: جالب است بدانید اگر بخاطر کمیسیون‌های سنگین باربری اعتراض کنید در کمال تاسف به جای اینکه پای درد دل راننده زحمت کش باشند به شما بار نمی‌دهند که این دردی بر درد‌های رانندگان است.
 
کامیون داران به دنبال سیاسی کردن درخواست هایشان نیستند/ کاهش هزینه لوازم یدکی و هزینه‌های سنگین کمیسیون باربری از خواسته‌های کامیون داران
محدثی گفت: ما بشدت مخالف حوادث اخیر یعنی شکستن شیشه ماشین‌ها هستیم، اما حرف ما این است که اگر به حرف دل ما گوش دهند کسی در این میان سو استفاده نمی‌کند و ما هم به یک لقمه نان حلال راضی هستیم.

دلار بلای جان صنف کامیون داران

حسن مصباح هم با بیان اینکه ۲۵ سال است مشغول رانندگی است گفت : من ۲۵ سال است مشغول به رانندگی هستم و گرانی لازم یدکی ما را خانه نشین می‌کند.

وی در ادامه افزود: وقتی برای خرید لاستیک مراجعه می‌کنم قیمت یک لاستیک که حدود ۲ میلیون بوده است یک باره ۶ میلیون می‌شود و از هر که دلیلش را می‌پرسیم می‌گویند دلار بالا رفته است.

مصباح گفت: من هم موافق اینکه شیشه ماشین یک راننده شکسته شود نیستم و دلیل تنش‌های حال حاضر را این می‌دانم که در ابتدا مسئولین از خواسته‌های قشر زحمت کش راننده فراموش کردند و حالا کار به اینجا رسیده است و از مسئولین تقاضا می‌کنیم فکری به حال ما بردارند.

عده‌ای به دنبال سیاسی کردن موضوع رانندگان هستند

مهدی محدثی یکی از بنگاه داران درباره این موضوع گفت: ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای وظیفه سنگینی بر عهده دارد و حمل سوخت و مواد غذایی و دارویی و انواع صادراتی نشان می‌دهد که این قشر زحمتکش بار زیادی به دوش می‌کشند.
 
کامیون داران به دنبال سیاسی کردن درخواست هایشان نیستند/ کاهش هزینه لوازم یدکی و هزینه‌های سنگین کمیسیون باربری از خواسته‌های کامیون داران
وی در ادامه افزود: بدیهی است هر گونه اخلال در این ناوگان باعث اخلال در اقتصاد و معاش مردم خواهد شد و با درک این موضوع باید دانست که رانندگان که شب و روز در جاده‌ها و دور از خانواده و در بالاترین خطر جانی قرار دارند چرا باید دچار مشکلاتی همچون گرانی و کمبود لوازم ماشین از جمله لاستیک و روغن باشند.

محدثی گفت: نبود و گرانی بیش از حد لوازم مصرفی ماشین از جمله لاستیک و روغن و لوازم موتور، بیمه رانندگان و قرار نگرفتن این شغل جز مشاغل سخت، بارگیری نا منظم در پایانه‌ها و اخذ بیشتر از قرارداد باربری‌ها و همچنین نوسازی شدن ناوگان از خواسته‌های کامیون داران است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه مسئولین به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند،افزود: در بسیاری از کشور‌ها رانندگان از احترام زیادی برخوردارند تا آنجا که ترکیه اقتصاد پیشرفته خود را مدیون حمل و نقل خود می‌داند و با توجه به اینکه ایران موقعیت جغرافیایی خوبی دارد می‌تواند با بها دادن به حمل و نقل جاده‌ای جایگزین مناسبی برای فروش نفت باشد و از درآمد ناشی از آن استفاده کرده و در تنش‌های اخیر که رانندگان دست به اعتصاب زدند عده‌ای سعی در سیاسی کردن موضوع کرده تا از این موضوع به نفع خود استفاده کنند.


راه اندازی انجمن صنفی رانندگان مه ولات مرهمی بر درد رانندگان


جواد سعیدی راننده جوان مه ولاتی که ۱۲ سال مشغول به رانندگی است گفت: من حدود ۱۲ سال است که مشغول به رانندگی هستم و نبود انجمن صنفی در شهرستان یکی از مشکلات این خطه است.

وی افزود: با توجه به اینکه مه ولات به عنوان شهرستان است، اما ما باید برای تهیه لاستیک به تربت حیدریه برویم که این دردی بر درد رانندگان است.
 
سعیدی با اشاره به اینکه رسیدگی به رانندگان در سطح مطلوبی نمی‌باشد، گفت: در هر ۴ ماه یک جفت لاستیک به رانندگان تعلق می‌گیرد و این روال با توجه به نبود سهمیه به صورت قرعه کشی انجام می‌شود.
 
کامیون داران به دنبال سیاسی کردن درخواست هایشان نیستند/ کاهش هزینه لوازم یدکی و هزینه‌های سنگین کمیسیون باربری از خواسته‌های کامیون داران
 
وی افزود: شهرستان مه ولات حدود ۱۰۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین دارد و راه اندازی انجمن صنفی رانندگان می‌تواند گامی در احقاق حق این قشر زحمت کش باشد.
 
در پایان انتظار می‌رود مسئولین با شنیدن خواسته‌های رانندگان و برطرف کردن مشکلات این قشر محترم و زحمتکش از سو استفاده افراد بیگانه و تنش و بحران در کشور جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ م.م
 
گزارشگر: مهدی محدثی
برچسب ها: دلار ، لوازم یدکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.