دوستی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:

واعظی و جهانگیری ویترین دولت هستند/شورای عالی پس از تصویب پارلمان منحل می‌شود/مخالف تشکیل کارگروه تعاملی اصلاح‌طلبان با روحانی‌ هستم

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: پس از اخذ مجوز و مشخص شدن اعضای شورای مرکزی، شورای عالی اصلاحات منحل می‌شود، چون این شورایی که اخیرا ترکیب آن مشخص شده، موقت است.


شورای عالی پس از تصویب پارلمان منحل می‌شود/مخالف تشکیل کارگروه تعاملی اصلاح‌طلبان با روحانی هستم/معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور ویترین دولت هستند/واعظی و جهانگیری می‌توانند نقش تعاملی اصلاح‌طلبان را بر عهده بگیرنداسماعیل دوستی، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگوی مشروحی به سوالات با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به اختلافات اصلاح‌طلبان شورای عالی سیاستگذاری و پارلمان اصلاحات و تغییر وزرای کابینه اشاره کرد و گفت: بعد از رسمیت پیدا کردن و شکل گرفتن پارلمان اصلاحات و گرفتن مجوز از وزارت کشور، هیأت رئیسه شورای هماهنگی جریان اصلاحات طبق این اساس‌نامه موکلف است که مجوز را از وزارت کشور بگیرد. پس از اخذ مجوز و مشخص شدن اعضای شورای مرکزی، شورای عالی اصلاحات منحل می‌شود، چون این شورایی که اخیرا ترکیب آن مشخص شده، موقت است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره انتقادات وارده به ترکیب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: ایرادی که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات این است که باید اشخاص حقوقی بیشتر از اشخاص حقیقی باشند یعنی احزاب تاثیرگذارتر از اشخاص باشند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی نسبت به ترکیب جدید شورای عالی سیاستگذاری معترض است، اظهار کرد: ما اعتقاد داریم  که شخصیت‌های حقیقی در شورای عالی باید شخصیت‌های ملی باشند و مردم ایران آن‌ها را بشناسند؛ یعنی به اصطلاح یک وزن جامع، فراگیر و قابل قبول باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص تصویب شدن طرح پارلمان اصلاحات تاکید کرد: طرح پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصویب شده است، اما جهت اظهارنظر دوباره از احزاب خواسته شده که نظرات خود را اعلام کنند تا بعد از اینکه احزاب نظرات خودشان را دادند، طرح پارلمان دوباره بررسی می‌شود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سوال که طرح پارلمان اصلاحات تا چه زمانی قطعی می‌شود، تصریح کرد: زمان قطعی شدن پارلمان اصلاحات را هیأت رئیسه جبهه اصلاح‌طلبان مشخص می‌کند.

ارتباط دولت با مجلس خیلی ضعیف است

عضو مستعفی حزب اعتمادملی در بخش دیگری از سخنان خود به با بیان اینکه اعتقاد دارد روحانی تنها رئیس‌جمهوری است که در مجلس حامی چندانی ندارد، اظهارداشت: مجلس فعلی تنها دوره‌ای است که در آن حتی فراکسیون امید هم از طرح‌های رئیس جمهور حمایت نمی‌کند. مرحوم هاشمی طرفداران زیادی در مجلس  داشت که برای او جانفشانی می‌کردند، در مجلس پنجم من و برخی دیگر از نمایندگان با تمام قدرت از برنامه‌های دولت اصلاحات حمایت می‌کردیم.

وی افزود: در دولت احمدی نژاد هم مجلس هفتم و هشتم دربست در اختیار دولت بود، این‌ها واقعیاتی هستند که در جامعه ما اتفاق افتاده است، اما در این مجلس یک گروه منسجمی که به صورت جدی از لوایح دولت طرفداری کنند وجود ندارد، و نمی‌دانم ضعف از معاون پارلمانی یا فراکسیون امید است، بنابراین ارتباط دولت با مجلس خیلی ضعیف است.

فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: شرایط حاکم بر کشور تفکیک وزارتخانه‌ها را می‌پذیرد، ادغام دو وزارتخانه کار را سنگین می‌کند این اقدام از ابتدا اشتباه بوده چرا دوستان تعارف می‌کنند؟ مسکن و شهرسازی به هیچ وجه با یک دیگر ارتباطی ندارند، حرف آقای روحانی مبنی بر جدایی وزارتخانه‌ها درست بود.

وی افزود: وزارت صمت حاصل ادغام سه وزارتخانه است این موضوع کار را خیلی سنگین کرده و این نهاد قادر به حرکت نیست، یا وزارت کار و رفاه که خیلی سنگین است، تفکیک وزارتخانه‌ها یک امر اجتناب ناپذیر بود که دولت در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرد و مجلس هم در این زمینه همراهی لازم را نداشت.

مخالف تشکیل کارگروه تعاملی اصلاح‌طلبان با روحانی هستم

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مصوبه جلسه اصلاح طلبان مبنی بر تشکیل کارگروه برای تعامل بیشتر تصریح کرد: معتقدم کار گروه هیچ ضرورتی ندارد، زیرا دولت دارای معاون اول اصلاح طلب است، من مخالف تشکیل این کار گروه هستم.

عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره اینکه برخی اصلاح طلبان معتقدند با ایجاد کارگروه تعاملی اصلاح‌طلبان جایگاه جهانگیری تضعیف می‌شود، گفت: بحث من جهانگیری یا واعظی نیست، معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور ویترین دولت محسوب می‌شوند، اما نکته این است که چه ضرورتی دارد که کار گروه شکل بگیرد.

واعظی و جهانگیری می‌توانند نقش تعاملی اصلاح‌طلبان را بر عهده بگیرند

دوستی در پایان با اشاره به چگونگی تعامل اصلاح‌طلبان با روحانی خاطرنشان کرد: برای تعامل بیشتر در مجلس معاون پارلمانی رئیس جمهور باید این کار را انجام دهد و در بدنه سیاسی جامعه اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان هم آقای جهانگیری و آقای واعظی می‌توانند این مشکل را حل کنند و دیگر نیازی به کارگروه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار