رئیس سازمان شیلات مطرح کرد؛

تیلاپیای داخل تا پایان سال به بازار عرضه می‌شود/رشد صددرصدی صادرات میگو در سال جاری

صالحی گفت: با توجه به صدور مجوز تولید تیلاپیا در ۴ استان،تیلاپیای داخل تا پایان سال به بازار عرضه می شود.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات درحاشیه سومین نمایشگاه بین المللی شیلات،آبزیان،ماهیگیری و صنایع وابسته اظهار کرد: با وجود آنکه بخش مهم صنایع پرورش ماهی در قفس نظیر ماشین آلات،فریم قفس و تورها،خوراک و تجهیزات مورد نیاز با مشارکت شرکت پیشرو خارجی در داخل تولید می شود،اما تقاضا بیش از تولید است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۵۰۰ قفس در دریا و آب های داخلی نصب شده که بخش عمده آن تولید داخل است.

صالحی با اشاره به اینکه تولید ماهی در قفس تا پایان سال به ۲۵ تا ۳۰ هزارتن می رسد،بیان کرد: این درحالی است که تا پایان برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزارتن ماهی در قفس برآورد شده است.

معاون وزیر جهاد درباره تخصیص ارز دولتی به بخش قفس گفت: برای تجهیزات مورد نیاز قفس ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان به اندازه کافی تامین شده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات شیلات افزود: تابه امروز بیش از ۸۰ میلیون دلار آبزیان به بازارهای هدف صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰ درصد از نظر وزنی و ارزشی رشد داشته است.

صالحی ادامه داد: اگر صادرات آبزیان با روند کنونی پیش رود،پیش بینی می شود که ارزش صادرات به ۵۵۰ تا ۵۸۰ میلیون دلار برسد.

وی درباره اخرین وضعیت تولید میگو گفت: سال گذشته ۳۲ هزارتن میگو تولید شد که ۲۶ هزارتن از این میزان با ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیوت دلار صادر شد.

وی با اشاره به اینکه تولید میگو در سال جاری به ۳۸ تا ۴۰ هزارتن خواهد رسید،بیان کرد: بنابرآمار رسمی گمرک در پنج ماهه امسال صادرات ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

صالحی از تولید تیلاپیا داخل خبر داد و گفت: با توجه به کارهای مناسبی که با موسسه تحقیقات علوم شیلات انجام داده است،موافقت تولید تیلاپیا از سوی سازمان محیط زیست در ۴ استان خراسان جنوبی،سمنان،یزدو قم داده شده است که تا پایان سال تولید داخل به بازار عرضه و صادر می شود.

 تولید خاویار پرورشی تا پایان برنامه ششم به ۱۰ تن برسد

وی پرورش ماهیان خاویاری را یکی از بخش های پیشرفته پرورش دانست و گفت: هم اکنون بیش از صد مزرعه خاویاری در کشور داریم که برآورد می شود امسال تولید خاویار پرورشی به ۵ تن برسد.

به گفته معاون وزیر جهاد پیش بینی می شود که تولید خاویار پرورشی تا پایان برنامه ششم به ۱۰ تن برسد.

صالحی ادامه داد: پرورش ماهی با قلاب و صید با قلاب یال اسبی در خلیج فارس و دریای عمان و تن ماهیان در دریای عمان در دستور کار جدی سازمان قرار گرفته است.

وی در پایان توسعه همکاری اقتصادی، بازاریابی و شناخت و امکانات تجاری و تولیدی در عرصه داخلی و بین المللی،ایجاد بستر صادرات محصولات شیلات،ارائه آخرین پیشرفت های داخلی و خارجی،ارتقای دانش فنی در تولید و بازاریابی را از اهداف برگزاری این‌نمایشگاه برشمرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین نمایشگاه بین المللی شیلات و صنایع وابسته از ۱۱ تا ۱۴ مهر ماه با حضور ۸۰ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای ایران،ترکیه،یونان،نروژ،هلند برگزار شد.

همچنین در این نمایشگاه گروه های متنوع کالایی از نظیر تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، تجهیزات صیادی، فرآوری محصولات شیلاتی،تولیدکنندگان و ارایه دهندگان غذاهای دریایی،تولیدکنندگان بخش های مختلف ماشین آلات و صنایع پرورشی ماهیان زینتی،تجهیزات آکواریوم،ماشین آلات حمل و نقل آبزیان،فرآورده شیلات و صنایع پایین دست دریایی در این‌نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار