نفریه خبر داد

رشد 50 درصدی پذیرش فرزندخوانده در کشور طی سال 96

مدیر کل امور کودکان سازمان بهزیستی کشور از رشد 50 درصدی پذیرش فرزندخوانده در کشور طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نفریه مدیر کل امور کودکان سازمان بهزیستی کشور در مراسم روز جهانی کودک که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: هفته جهانی کودک با شعار آینده را باید ساخت و به زودی شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روزملی کودک با محوریت مهد‌های کودک، بازی و نقاشی برگزار می‌شود، افزود: امسال اولین جشنواره فیلم و نقاشی کودک برگزار خواهد شد که تا ۲۰ آبان ماه نیز ادامه خواهد داشت، همچنین هفته ملی کودک با برگزاری همایش 3 ساله حسینی خاتمه می‌یابد.

مدیر کل امور کودکان سازمان بهزیستی کشور گفت: در جشنواره فیلم و نقاشی برنامه‌هایی با رویکرد کودک و نیاز ویژه، کودک معلول، کودک نابینا و ناشنوا، کودک معلول حرکتی پیش بینی شده است.

نفریه تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت ارشاد منعقد و به تمام مهد‌های کودک ابلاغ شد، باید تمام مهد‌ها هر دوشنبه آموزش قصه گویی کتاب خوانی را برای کودکان داشته باشند.

وی با بیان اینکه امور کودکان سازمان بهزیستی در حوزه نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست و مهد‌های کودک فعالیت می‌کند، افزود: در حال حاضر فرزندان تحت پوشش سازمان حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که در ۶۴۰ مرکز نگهداری می‌شوند، همچنین بیش از ۶۰۰ مرکز در بخش غیر دولتی و خیریه وجود دارد.

نفریه تصریح کرد: کودکانی که در شیرخوارگاه‌ها حضور دارند که شامل ۱۴۵۰ نفر هستند و در ۳۴ شیرخوارگاه دولتی نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۷۰۰ کودک در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند، افزود: نظام سیاست سازمان بهزیستی مبنی بر این است که کودکان در خانواده‌ها نگهداری شوند، همچنین امسال برای این کودکان ماهیانه یارانه‌ای بیش از ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

نفریه عنوان کرد: ۲۵ هزار و ۵۵۰ فرزندخوانده تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و در سال گذشته ۱۶۰۰ فرزند به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که در این زمینه بیش از ۵۰ درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۴۸ فرزند به سن ۱۸ سال و بالاتر از آن رسیدند و از مراکز ما ترخیص شدند، عنوان کرد: هر فرزندی که از این مراکز ترخیص می‌شود، ۱۸ میلیون تومان هزینه دریافت می‌کند و بیمه آتیه و هزینه تحصیل او تا مقطع دکتری نیز پرداخت می‌شود، همچنین بعد از ۵ سال ترخیص همچنان تحت پوشش بهزیستی خواهد بود.

مدیر کل امور کودکان بهزیستی کشور افزود: از تعداد فرزندانی که تحت پوشش بهزیستی هستند، ۷ هزار  و ۵۴ نفر در خانه‌ها‌ی بهزیستی و ۱۰ هزار و ۸۸۲ نفر در خانواده زندگی می‌کنند که در مجموع ۱۷ هزار و ۹۲۸ دانش آموز تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۲۳ دانشجو تحت پوشش بهزیستی هستند،تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ مهد کودک تحت پوشش بهزیستی است که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ روستا مهد، یک هزار و ۴۰۰ مهد حاشیه‌ای و ۷ هزار و ۵۰۰ مهد شهری وجود دارد.

نفریه تشریح کرد: امسال در سراسر کشور ارائه یک وعده غذای گرم با اعتبار ۷ میلیارد تومان در روستا مهد‌ها در حال انجام است که این وعده ۵ روز در هفته ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه غذای گرم به کودکان به مدت ۱۲۰ روز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد سوء تغذیه کودکان کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار