معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

تلاش می‌کنیم از اقتصاد متکی بر نفت فاصله بگیریم/در دنیا ایران را به خاطر منابع نفت و گاز می‌شناسند

ستاری با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه شرکت های دانش بنیان از دوری اقتثاد متکی بر نفت خبر داد.

تلاش می‌کنیم از اقتصاد متکی بر نفت فاصله بگیریم/در دنیا ایران را به خاطر منابع نفت و گاز می‌شناسندبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که در راس هیئتی عالی رتبه شامل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات و همچنین روسای ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور فعال در حوزه‌های صادراتی مطلوب بازار شرق آفریقا به کنیا و اوگاندا سفر کرده است با یووری موسونی، رئیس جمهور کشور اوگاندا دیدار و گفتگو کرد.

ستاری در این دیدار ضمن ابلاغ سلام حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا گفت: توسعه همکاری‌های ۲ کشور در زمینه علمی و فناوری بسیار ضروری و مهم است.

وی در ادامه با اشاره به توانایی شرکت‌های دانش بنیان در ایران، بیان کرد: در دنیا ایران را برای منابع نفت و گاز می‌شناسند؛ اما باید بدانید که در ایران نیروی انسانی متخصص در زمینه‌های مختلف علمی وجود دارد که می‌تواند زمینه رشد و توسعه علمی کشورمان را فراهم کنند.

چهارمین کشور مهندس پرور دنیا هستیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: ایران در دنیا به عنوان چهارمین کشور مهندس پرور شناخته شده است که تلاش می‌کنیم از توان این نیروی عظیم و ارزشمند ایرانی برای توسعه علمی و فناوری کشورمان استفاده کنیم.

ستاری افزود: در این سفر، ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور فعال ایرانی همراه ما هستند که امیدواریم این دیدار‌ها و مذاکرات فصل مشترکی از همکاری‌های علمی و فناورانه بین ۲ کشور را کلید بزند.

وی با اشاره به تنوع اقتصاد ایران در خاورمیانه گفت: ایران شرکت‌های بزرگ و مطرحی در زمینه‌های مختلف علمی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره دارد و در این زمینه محصولات فناورانه زیادی تولید کرده ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه تاکید کرد: آمادگی داریم که تجربیات خود را در حوزه مختلف فناوری به شرکت‌های اوگاندایی منتقل کنیم.

همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه این سفر در گفتگو با الیودا توموسیجه وزیر علم، فناوری و نوآوری اوگاندا با اشاره به دستاورد‌های مختلف متخصصان ایرانی در حوزه‌های مختلف گفت: برای رسیدن به اقتصادی پایدار باید اکوسیستم فناوری در کشور‌ها به وجود آید.

ستاری افزود: در ایران تلاش می‌کنیم از اقتصاد متکی بر نفت فاصله بگیریم و در سال‌های گذشته با تلاش و توان متخصصان ایرانی به نتیجه مطلوب نزدیک شده ایم.

ایران کشوری موثر در منطقه است

در این دیدار، یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا هم ضمن استقبال از مباحث مطرح شده و توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور گفت: ایران کشوری تاثیر گذار در منطقه است و در شرایط تحریم هم به فعالیت‌های تاثیر گذار خود ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مهدی
۰۹:۴۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
مرحبا بر شما ،
آخرین اخبار