سرهنگ مرادی خبر داد

مرکز کنترل آنلاین ترافیک تهران راه اندازی می‌شود

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت از راه اندازی مرکز کنترل آنلاین ترافیک تهران خبر داد.

مرکز کنترل آنلاین ترافیک تهران راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی و رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌های پلیس در هفته ناجا اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی از روز جمعه ۱۳ مهر آغاز و تا روز پنجشنبه ۱۹ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی در نماز جمعه این هفته حاضر خواهند شد، افزود: اجرای برنامه‌های متنوع در هفته ناجا در دستور کار مجموعه انتظامی است. در روز جمعه روسای پلیس تخصصی در کنار نمازگزاران حاضر خواهند شد و به پرسش‌های شهروندان در زمینه مسائل مختلف پاسخ خواهند داد و به مشکلات آنان رسیدگی خواهد شد.

سرهنگ مرادی در ادامه با اشاره به راه اندازی مراکز خدماتی و مشاوره‌ای رایگان در هفته ناجا گفت: اجرای طرح ویزیت رایگان و همچنین ارائه مشاوره رایگان به شهروندان در مرکز بهداری ناجا و ۱۱ مرکز مشاوره دیگر ناجا در سطح شهر در هفته ناجا در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

وی با اشاره به استقرار واحد رسیدگی به تخلفات خودرویی در ستاد ترخیص خیابان زنجان شمالی، گفت: شهروندان برای ترخیص خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های خود می‌توانند به این ستاد مراجعه کنند و اقدامات لازم را جهت ترخیص وسیله نقلیه خود انجام دهند.

معاون اجتماعی قاتب از صدور گواهی سوء پیشینه و انگشت نگاری توسط اداره تشخیص هویت ناجا خبر داد و گفت: شهروندان همزمان با آغاز هفته ناجا از زمان شروع ساعت اداری تا ساعت ۷ شب با حضور در اداره آگاهی مرکزی تهران می‌توانند از ارائه خدمات در این حوزه بهره‌مند شوند و همچنین می‌توانند از راهنمایی کارشناسان حوزه خودرو بهره‌مند شوند و مشکلات خود در این زمینه را با توجه به استعلامات لازم با کارشناسان مربوطه در میان بگذارند.

سرهنگ مرادی از افتتاح مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهر تهران در هفته ناجا خبر داد و گفت: مرکز مانیتورینگ مجهزی که ترافیک سطح پایتخت را کنترل و نظارت بر آن را بر عهده خواهد داشت در هفته ناجا افتتاح خواهد شد و مرکز مشاوره خانه جوان نیز با هماهنگی اداره ورزش و جوانان در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی از برگزاری جلسه هم اندیشی با مدیران و اصحاب رسانه در هفته ناجا خبر داد و تصرح کرد: با برگزاری این نشست از نقطه نظرات اصحاب رسانه و صدا و سیما استفاده خواهیم کرد تا در برنامه‌های آینده نیروی انتظامی بتوانیم از نظرات و پیشنهادات سازنده اصحاب رسانه بهره‌مند شویم، همچنین برگزاری نشست با هیات‌های دانشگاهی و علمی و میزگرد‌های علمی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: تجلیل از راننده‌های نمونه‌ای که در طول سال بدون انجام تخلفات رانندگی و فاقد تصادفات و در اجرای صحیح قوانین کوشا بودند را در دستور کار خود داریم، همچنین همایش موتورسواران قانونمند در سطح شهر در اولویت برنامه‌های اجرایی پلیس در هفته ناجا است.

سرهنگ مرادی با اعلام شعار هفته ناجا در سال ۹۷ با عنوان «پلیس مقتدر و امین مردم»، در رابطه با بهره گیری از ظرفیت تمامی سازمان‌های مرتبط با پلیس گفت: در زمینه توسعه مشارکت‌های اجتماعی با برگزاری جلسات متعددی با سازمان‌های مرتبط با پلیس بر آن هستیم که در پیشگیری از جرایم گام بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به ملاقات مردمی سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در روز سه شنبه ۱۷ مهر ماه، گفت: یک ملاقات عمومی با شهروندان توسط سردار رحیمی و سایر روسای پلیس در مرکز ۱۹۷ نیروی انتظامی برگزار خواهد شد تا به مشکلات شهروندان توسط پلیس آگاهی، پلیس فتا، اماکن و غیره رسیدگی شود.

سرهنگ مرادی با تشکر از رسانه ملی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده بستری فراهم شده تا در هفته ناجا از طریق پخش برنامه‌هایی در حوزه آموزش همگانی به شهروندان اطلاع رسانی شود.

وی در رابطه با افتتاح طرح‌های عمرانی در هفته ناجا گفت: افتتاح ۴ کلانتری در سطح پایتخت از جمله کلانتری‌های ۱۱۴ قیاسی، باقرشهر و امامزاده حسن (ع) در دستور کار پلیس در این هفته است. همچنین افتتاح استودیو پلیس راهور و افتتاح مرکز هوشمند کنترل ترافیک در پلیس راهنمایی و رانندگی در دستور کار همکاران بنده در هفته ناجا قرار دارد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به ارائه آموزش همگانی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف (فضای مجازی، بحث آموزش‌های ترافیکی، پیشگیری از سرقت خودرو و منازل و غیره) توسط رادیو و سیما، تصریح کرد: پلیس از دید امنیتی و انتظامی به مسائل مختلف جامعه نگاه نمی‌کند، بلکه سعی دارد با بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و دیگر اقشار از نگاه پژوهشی و علمی به جزییات مختلف در جامعه وارد شود.

وی با بیان اینکه پلیس در هفته ناجا علاوه بر کنترل حوزه‌های استحفاظی خود در نقاط مختلف پایتخت، جهت برقراری نظم و امنیت در جامعه و پیشگیری از بزه و وقوع جرم آمادگی کامل دارد، گفت: با توجه به توان عملیاتی پلیس و آماده باش همگانی همکاران در کلانتری ها، پلیس با هرگونه جرم و ناهنجاری‌ها به طور جدی و قاطع برخورد خواهد کرد.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه نمایشگاه حوزه‌های مختلف پلیس پس از برپایی نماز جمعه و در مقابل محل برگزاری نماز جمعه برگزار خواهد شد، گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، این نمایشگاه در محل اعلامی برگزار خواهد شد و همچنین آموزش‌هایی با موضوعات مختلف به صورت چهره به چهره در نمایشگاه‌هایی توسط کارشناسان در ۳۵ فرهنگسرا ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار