فارس میزبان ۳ رویداد بین المللی ورزشی

استاندار فارس گفت: تمامی زیرساخت‌های ورزشی شیراز برای رویداد‌های بین المللی ورزشی بررسی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در سومین جلسه شورای عالی ورزش استان با اشاره به میزبانی ۳ رویداد بین المللی در آذرماه در فارس و همچنین میزبانی شیراز در المپیاد نخبگان کشور در ۲ رشته هندبال و بسکتبال بانوان، گفت: با توجه به برگزاری این رویداد‌های ملی و بین المللی ورزشی لازم است برنامه ریزی دقیقی برای بهره گیری از همه ظرفیت‌های استان و اجرای مناسب این برنامه‌ها صورت گیرد.

وی افزود: خوشبختانه استان فارس سابقه برگزاری این رویداد‌ها را در کارنامه خود دارد و آذرماه نیز نمودی از توانمندی‌های ورزش فارس است.

تبادر با بیان این که گسترش ورزش، سلامتی را در جامعه بیمه می‌کند، به اهمیت سلامتی و تندرستی مردم در سازمان‌هایی مانند بهزیستی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: همه مدیرانی که به سلامت جسمی و روانی مردم علاقه‌مند هستند باید برای گسترش ورزش در جامعه تلاش کنند و مدیران دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، بهزیستی و علوم پزشکی باید در این زمینه پیشتاز باشند.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش در زمینه‌های مختلف، گفت: ورزش زمینه مناسبی برای ابلاغ پیام صلح و دوستی به همه دنیا و جوامع است و تاثیر قابل توجهی در دیپلماسی کشور ایفا می‌کند.

وی گسترش ورزش در سطح ادارات، مدارس، اصناف، دانشگاه‌ها و محلات را یکی از اهداف مهم دانست و بیان کرد: این موضوع باید با جدیت توسط اداره کل ورزش و جوانان دنبال شود ، زیرا می‌تواند تعداد زیادی از افراد را با مقوله ورزش همراه کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که باید ظرفیت‌های زیرساختی ورزش در استان فارس شناسایی شوند، گفت: ورزش و جوانان باید برای بهره برداری کامل و بهینه از این امکانات با هماهنگی دستگاه‌های مربوط، برنامه ریزی کند.

تبادار با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور قطر و زمینه‌های مناسب همکاری استان فارس با این کشور، افزود: باید از این فرصت برای ورود گردشگران به استان فارس به بهترین شکل استفاده کنیم و با توجه به ظرفیت مناسب گردشگری و اقامتی شهر شیراز، تعداد قابل توجهی از گردشگران را به سمت استان فارس هدایت کنیم.

وی در خصوص توجه ویژه به گسترش ورزش همگانی در استان فارس، نیز گفت : باید وضعیت ورزش همگانی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و در این راستا از فرماندارانی که تلاش برجسته تری داشته اند، تقدیر خواهد شد.

استاندار فارس با بیان این که توجه به گسترش و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته بیشتر بوده است، به تکمیل ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس با اختصاص اعتبارات فراوان و تلاش‌های گسترده اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره در دهه فجر، امکانات قابل توجهی برای برگزاری رویداد‌های ورزشی ملی و بین المللی در استان فارس فراهم خواهد شد.

استان فارس در سال جاری میزبان المپیاد استعداد‌های برتر کشور در دو رشته هندبال و بسکتبال بانوان، مسابقات بین المللی هنر‌های رزم سواره و مسابقات رزمی با حضور هشت کشور خواهد بود.

همچنین به دلیل حضور نیافتن مدیران دستگاه‌های علوم پزشکی، اداره کار و بهزیستی نمایندگان حضور یافته آنان از جلسه توسط استاندار اخراج شدند.
انتهای پیام/ر

برگزاری سومین جلسه شورای عالی ورزش فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.