آذری جهرمی در دیدار دبیرکل ISO با وزیر ارتباطات مطرح شد:

باید استانداردهایی برای حفظ حقوق کاربران و استفاده کودکان از فضای مجازی در دستور کار ISO قرار گیرد

دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد( ایزو) به همراه رئیس سازمان ملی استاندارد با آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو کرد.

پیشنهاد آذری جهرمی برای استاندارد سازی فضای مجازی برای استفاده کودکانبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در دیدار با سرژیو موجیکا دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد( ایزو) ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شعار سال 2018 به نام انقلاب صنعتی چهارم یا تحول دیجیتال گفت: پیشنهاد می کنم سازمان ایزو استانداردهای مورد نیاز در حوزه مسئولیت اجتماعی در فضای مجازی را تهیه کند.

وی افزود: باید استانداردهایی برای حفظ حقوق کاربران و استفاده کودکان از فضای مجازی نیز در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

آذری جهرمی تصریح کرد: وزارت ارتباطات ایران آماده هر گونه همکاری با سازمان ایزو برای استاندارد سازی در این حوزه ها است.

در ادامه این دیدار سرژیو موجیکا دبیر کل سازمان ایزو با استقبال از پیشنهاد وزیر ارتباطات گفت: این پیشنهاد را از طریق عضو ایرانی شورای فنی این سازمان پیگیری کنید تا بتواند مراحل استاندارد سازی را طی کند.

موجیکا افزود: تهیه استاندارد در حوزه فناوری اطلاعات، فضای مجازی، حقوق کاربران و صیانت از کودکان در فضای مجازی بسیار لازم است.

سرژیو موجیکا دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد در سفر سه روزه خود به ایران با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفت و گو کرد و در دانشگاه علم و صنعت تهران پاسخگوی سوالات جمعی از دانشجویان بود.

بر اساس این گزارش، سه سازمان بین الملی کمیسیون بین المللی الکترونیک IEC ))، اتحادیه جهانی مخابرات ITU)) و سازمان بین المللی استاندارد (ISO) در بیانیه مشترکی شعار سال 2018 را به نام انقلاب صنعتی چهارم یا تحول دیجیتال نامگذاری کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.