دیلی تلگراف: حکم روز گذشته دیوان بین‌المللی لاهه شکست دولت آمریکا را نشان داد

روزنامه دیلی تلگراف اذعان کرد حکم روز گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه برای دولت آمریکا شکست و برای ایران یک پیروزی محسوب می‌شود.

دیلی تلگراف: حکم روز گذشته دیوان بین‌المللی لاهه شکست دولت آمریکا را نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه دیلی تلگراف اذعان کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه در حکمی که برای دولت آمریکا شکست و برای ایران یک پیروزی محسوب می‌شود به واشنگتن دستور داد برخی از تحریم‌های ایران را لغو کند.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی نوشت: عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل روز چهارشنبه در حکمی از کاخ سفید خواست برخی از تحریم های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را علیه ایران لغو کند و این یک پیروزی حقوقی برای ایران در مقابل آمریکا محسوب می شود.

قضات در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتفاق آراء حکم دادند که بخش‌هایی از تحریم هایی که آمریکا در ماه می علیه ایران اعمال کرد غیرقانونی است و باید لغو شوند.

دولت ایران از این حکم تمجید کرد و آن را مدرکی دانست که نشان می دهد "ایران در مسیر درست است" اما آمریکا گفت مجبور به پذیرفتن این تصمیم نیست و تحریم ها را کاهش نخواهد داد.


بیشتر بخوانید: خشم سران آمریکا از محکوم شدن این کشور در دادگاه لاهه


ایران در ماه ژوئیه به دادگاه لاهه شکایت کرد و گفت تصمیم ترامپ برای تحریم ایران نقض معاهده‌ای است که در سال 1955 میان این دو کشور امضا شد. آمریکا در طی جلسه دادرسی در ماه اوت هیچ واکنشی از خود نشان نداد چرا که معتقد بود این مسئله به امنیت ملی آمریکا مربوط است و دیوان بین المللی دادگستری این اختیار را ندارد درباره این پرونده حکم صادر کند. اما این دادگاه طی حکمی دستور داد آمریکا باید تحریم‌هایی را که مانع ورود دارو، مواد غذایی، قطعات مورد نیاز برای ایمنی هواپیماهای غیرنظامی به ایران می شوند، لغو کند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران این تصمیم را "شکستی دیگر برای حکومت معتاد به تحریم آمریکا و پیروزی برای حاکمیت قانون" خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار