اقامت دو هفته‌ای در کره ماه! +تصاویر

قمرمصنوعی در کنار نزدیک‌ترین همسایه فضایی کره زمین به فضانوردان اجازه می‌دهد به آسانی به سفر‌های طولانی مدت فضایی بپردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت لاکهید مارتین، به تازگی اعلام کرده درحال ساخت نوعی سفینه فضایی برای فرود آمدن در کره ماه است، سفری که به فضانوردان اجازه می‌دهد در یک بازه‌ دو هفته‌ای در کره ماه اقامت کنند.

کارشناسان لاکهید مارتین اعلام کرده اند از دروازه فضایی ایستگاه فضایی ناسا به عنوان پایگاه پایه و مادر برای سفینه فضایی خود استفاده خواهند کرد.


این فضاپیما، حدود ۱۴ متر طول دارد و می‌تواند ۴ فضانورد را به کره ماه منتقل کند. سفینه فضایی ۱۴ روز در کره ماه باقی خواهد ماند و سپس فضانوردان را به قمر مصنوعی در مدار کره ماه منتقل می کند.

در دروازه فضایی، کارهایی چون بارگیری سفینه فضایی برای حمل محموله‌های جدید، تعمیر، بازسازی و نگهداری ازتجهیزات می‌تواند انجام می شود.

ابعاد فضاپیمای ساخت لاکهید مارتین، دوبرابر سفینه فضاپیمایی آپولو ۱۱ است که حدود نیم قرن پیش انسان را به کره ماه منتقل و برای مدت زمان کوتاهی با استفاده از ماژول دو فضانورد را به سطح کره منتقل کرد.

کارشناسان لاکهید مارتین، در نظر دارند از سفینه فضایی نسل جدید ناسا به نام اوریون برای انتقال فضانوردان به کره ماه استفاده کنند و با استفاده از قمر مصنوعی درکره ماه، فضانوردان را بین زمین و کره ماه منتقل کنند.


محققان هدف از این طرح را ساخت پایگاهی برای دستیابی به کره ماه، تحویل محموله‌های علمی و تجاری، اکتشاف درسطح کره ماه و حتی مسکونی کردن آن اعلام کرده اند.


ازجمله دیگر مزایای طرح ساخت قمر مصنوعی درمدار کره ماه، کاهش هزینه‌های هنگفت ارسال فضانورد و تجهیزات از زمین به سایر سیاره‌ها ازجمله کره ماه است.

فضاپیمای، اوریون ناسا، قدرت تحمل پذیری بالایی دارد، سیستم آویونیک و رابط کاربری لازم برای خدمه برای انجام ماموریت‌های مختلف نیز از دیگر مزایای این فناوری پیشرفته است.

اولین بار، سفینه فضایی آپولو ۱۱، درسال ۱۹۶۹ به سوی کره ماه پرتاب شد و نیل آرمسترانگ نخستین انسانی بود که قدم در کره ماه گذاشت.


دروازه فضایی در مدار کره ماه (The Lunar Orbital Platform-Gateway) که دروازه فضایی عمیق نیز نام دارد قرار است به وسیله محققان ناسا ساخته شده و درمدار کره ماه قرار بگیرد. محققان ناسا اکتشاف در فضای عمیق، بازگشت دوباره به کره ماه و آسان شدن ماموریت ارسال فضانورد به سیاره مریخ را دلیل ساخت این قمر مصنوعی اعلام کرده اند.

اولین ماژول این پایگاه درسال ۲۰۲۵ ساخته خواهد شد و مانند ایستگاه فضایی بین المللی، میزبان تمامی فضانوردان و محققان از سراسر دنیا خواهد بود.


ازجمله مزایای ساخت این پایگاه، آسانی حمل و نقل فضانوردان و نیز کاهش هزینه سفر‌های فضایی است. درساخت این پایگاه کشور‌های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی نیز مشارکت خواهند کرد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

قمر مصنوعی، راهی جدید برای سفر ماجراجویان به ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار