معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

از جزئیات سفر معاون علمی به شرق آفریقا تا تمدید مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی بخش خصوصی

هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

صندوق‌های پژوهش و فناوری مشکل مالی شرکت‌های دانش بنیان را حل می‌کنند

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری درباره برنامه‌های جدید معاونت علمی برایحمایت از فناوران گفت: تأسیس صندوق پژوهش و فناوری در هر یک از استان‌های کشور برنامه جدیدی است که معاونت علمی آن را دنبال می‌کند.

تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و سازمان منطقه آزاد انزلی با هدف ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان

 ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و سازمان منطقه آزاد انزلی با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند؛ ایجاد و راه اندازی مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی، راهبری دوره های آموزشی حرفه ای برای تقویت ظرفیت حرفه ای شرکت های دانش بنیان و حمایت از فعالیت انجمن ها و تشکل های مردم نهاد برای ترویج و فرهنگسازی در حوزه انرژی های تجدید پذیر برخی از اهداف امضای این تفاهم نامه همکاری است.

تلاش می‌کنیم از اقتصاد متکی بر نفت فاصله بگیریم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که در راس هیئتی عالی رتبه شامل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات و همچنین روسای ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور فعال در حوزه‌های صادراتی مطلوب بازار شرق آفریقا به کنیا و اوگاندا سفر کرده است با یووری موسونی، رئیس جمهور کشور اوگاندا دیدار و گفتگو کرد و گفت: ایران شرکت‌های بزرگ و مطرحی در زمینه‌های مختلف علمی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره دارد و در این زمینه محصولات فناورانه زیادی تولید کرده ایم.

مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی بخش خصوصی تمدید شد

محمدحسین قمری دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی تا بیستم مهر ماه تمدید شده است و متقاضیان جهت شرکت در آزمون می‌توانند تا تاریخ مذکور به سامانه ثبت نام مراجعه کنند.

بهبود شاخص جهانی نوآوری ایران از رتبه ۱۲۰ به ۶۰

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به بهبود شاخص‌های حوزه فناوری و نوآوری ایران در سال‌های گذشته اظهار کرد: ارتقای جایگاه ایران در شاخص‌های جهانی نوآوری (GII) باعث شده است تا جایگاه کشورمان در حوزه برخی از فناوری‌های کلیدی در بین کشور‌های برتر دنیا قرار بگیرد و شاخص جهانی نوآوری ایران از رتبه ۱۲۰ به ۶۰ رسیده است.

«زیرساخت‌های مالی» لازمه تبادل محصولات فناورانه ایران و کنیا

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در دور دوم سفر به شرق آفریقا در نایروبی طی دیدار با رییس سازمان سرمایه گذاری کنیا، ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد زمینه مساعد تبادل و صادرات محصولات و خدمات فناورانه میان شرکت‌ها و نهادهای مالی دو کشور اظهار کرد: باید زمینه‌ها و محیط مساعد همکاری و تعامل میان شرکت‌ها و نهادهای مالی دو طرف برای تبادل محصولات، خدمات، دانش، فناوری‌ها و تجربیات فراهم شود و برای تسهیل صادرات ایجاد یک خط اعتباری بانکی مشترک، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.