خلیلی : ایران در المپیک جوانان آرژانتین تنها یک نماینده دارد

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: ارشیا نجفی نیا تنها نماینده پرش با اسب سوارکاری ایران در المپیک جوانان آرژانتین 2018 است.

خلیلی : ایران در المپیک جوانان آرژانتین تنها یک نماینده داردمسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره وضعیت تنها نماینده ایران در المیپک جوانان آرژانتین 2018 بیان کرد: ارشیا نجفی نیا تنها نماینده ماده پرش با اسب کشورمان برای بدست آوردن سهمیه المپیک در انتخابی های متعددی شرکت کرد و در نهایت موفق به کسب سهمیه المپیک آرژانتین 2018 شد. در المپیک جوانان به علت جوان بودن ورزشکاران هیچ بازیکنی اسب خود را به مسابقات نمی برند  و میزبان اسب ها را طبق قرعه کشی در اختیار بازیکنان قرار می دهد .  امیدواریم اسب مناسبی در اختیار این بازیکن قرار بگیرد.

او گفت : نکته حائز اهمیت  این است ارشیا نجفی نیا از استان تهران نیست بلکه از استان زنجان است . بازیکنان در مقطع جوانان درگیر کنکور هستند ولی این بازیکن تلاش های فروانی کرده است .پیش بینی بسیار سخت است چرا که  در صحنه بازی های المپیک بهترین های جهان شرکت می کنند ولی کسب سهمیه در رده جوانان در رشته سوارکاری ماده پرش با اسب به نوعی ارتقاع برای سوارکاری ایران  است . محدودیت هایی  در این بازی از سوی میزبان برای اعزام به مسابقات داشتیم و باید این بازیکن به تنهایی  و بدون مربی خود راهی بازی های المپیک جوانان شود  . اگر نجفی نیا موفق به کسب مقام در المپیک جوانان شود ؛  این  افتخار آفرینی اولین بار در تاریخ سوارکاری ایران خواهد بود.

خلیلی افزود :این بازیکن زیر نظر  مربیان مختلفی به تمرین پرداخته است از جمله شاکیان  مربی جوان و بسیار حرفه ای که  متاسفانه دو هفته پیش فوت شدند و در در فاصله باقی مانده تا اعزام زیر نظر هادی ساعی به تمرین پرداخت . ویژگی مثبت هادی ساعی آن است که ایشان عضو هیئت اعزامی کاروان المپیک است . ساعی خود سوارکار است به همین دلیل  از او خواستیم تا مربی گری این بازیکن را بپذیرد .المپیک جوانان بیشتر جنبه فرهنگی دارد و بازیکنان دوره های آموزشی و فرهنگی مختلفی را می بینند . این بازیکنان نقرات مستعدی هستند که در بزگسالی به المپیک راه می یابند .


بیشتر بخوانید:

پور رضایی به دور دوم رقابت های پرش با اسب صعود نکرد

پور رضایی در جایگاه بیستم پرش با اسب ایستاد

جدول نهایی مسابقات سوارکاری بازی‌های آسیایی جاکارتا منتشر شد


انتهای پیام/

اظهارات خلیلی درباره آخرین وضعیت تنها نماینده ایران در المپیک جوانان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.