محاکمه سارا نتانیاهو در ارتباط با پرونده فساد مالی

اولین جلسه محاکمه همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با پرونده فساد مالی صبح روز یکشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، قرار است اولین جلسه محاکمه «سارا نتانیاهو»، همسر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) به اتهام خرج کردن بیش از ۸۰ هزار یورو از جیب مالیات‌دهندگان، جهت خرید غذا از رستوران‌ها علی‌رغم وجود آشپز در محل اقامت رسمی نخست‌وزیر برگزار شود.

دادستان‌های رژیم صهیونیستی سارا نتانیاهو را به دروغگویی برای سوءاستفاده از بودجه این رژیم به مبلغ 100 هزار دلار برای خرید غذا از رستوران‌ها متهم کرده‌اند؛ زیرا او پیشتر به دروغ مدعی شده بود هیچ آشپزی در محل اقامت نخست‌وزیر وجود ندارد و به همین دلیل مجبور شده است از بیرون غذا سفارش دهد.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، آشپزهای حاضر در محل اقامت نخست‌وزیر موظف هستند روزانه غذای مورد نیاز خانواده نتانیاهو را تأمین کنند. در صورتی‌که آشپزی در این مکان وجود نداشته باشد، خانواده او می‌توانند تا سقف 200 شِکِل اسرائیل (55 دلار آمریکا) برای هر نفر از بیرون غذا سفارش دهند. کابینه همچنین موظف است هزینه غذای مهمانان خصوصی نخست وزیر و همسرش را تا زمانی که تعداد مهمانان آنها از 20 نفر بیشتر نشود، بپردازد.

به نوشته تایمز آو اسرائیل، از سال 2010 تا 2013، خانواده نتانیاهو با سوء استفاده از بودجه رژیم صهیونیستی و حتی با وجود آشپز در محل اقامت خود، صدها وعده غذایی شان را از بیرون سفارش داده اند. این غذاها از چندین رستوران مختلف در تل آویو سفارش داده شده است.

جلسه محاکمه سارا نتانیاهو برای بررسی این مسئله از امروز آغاز خواهد شد. این جلسات قرار است تا چندین ماه ادامه داشته باشد و سه قاضی بر روند این محاکمه رسیدگی خواهند کرد. پیش از این قرار بود جلسات دادگاه سارا نتانیاهو از ماه ژوئیه آغاز شود؛ اما به دلایلی نامشخص زمان آن به تعویق افتاد.

این درحالی است که سارا نتانیاهوی 59 ساله همه این اتهامات را تکذیب کرده است. سارا نتانیاهو پیش از این هم به استفاده از بودجه برای مصارف شخصی متهم شده بود. وی همچنین به دلیل بدرفتاری با کارکنانش با اتهاماتی روبرو شده است.

سارا نتانیاهو در حالی قرار است محاکمه شود که روز جمعه هم نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی برای دوازدهمین بار از بنیامین نتانیاهو در چارچوب تحقیقات مربوط به اتهامات فساد علیه وی بازجویی کردند. بنیامین نتانیاهو در حال حاضر در 4 پرونده فساد متهم شده است. پرونده 1000 در ارتباط با دریافت پول از تجار ثروتمند است. پرونده 2000 به تلاشهای پنهانی نتانیاهو با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال 2014 است. پرونده 3000 به فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی های اسرائیل مربوط می شود. پرونده 4000 هم –که خطرناکترین پرونده نتانیاهوست—درباره تسهیلات مالی است که نتانیاهو به مالک شرکت «بزک» در مقابل دریافت حمایت رسانه ای از او و خانواده اش در پایگاه خبری «والا» پرداخت کرده است.

نتانیاهو پیش از این بارها این اتهامات علیه خود و خانواده اش را تکذیب کرده و مدعی شده بود پلیس هیچ مدرکی پیدا نمی کند؛ زیرا هیچ چیزی برای پیدا کردن وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار