فرمانده انتظامی تهران بزرگ مطرح کرد؛

30 درصد تخلفات کشور متعلق به تهران است

سردار رحیمی گفت:‌ 30 درصد از تخلفات کشور متعلق به شهر تهران است، لذا سعی کرده‌ایم که اعمال قانون را با هدفمندی بیشتر انجام دهیم.

30 درصد تخلفات کشور متعلق به تهران استبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز(یکشنبه) با حضور در نود و دومین جلسه شورای شهر تهران گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مدیریت شهری را ارائه کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه امروز همه کارشناسان اذعان دارند که کشور ما بهترین امنیت را دارد، گفت: این وضعیت نتیجه تلاش همکاران ما در مجموعه ناجا است، چراکه بسیاری از همکاران شبانه روز در نقاط صفر مرزی از مرزهای کشور دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که گروه‌های معاند کوچکترین اقدامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف پلیس از نظر امکانات با مشکلاتی روبرو است، افزود: اما هیچ گاه این وضعیت برای ما بهانه کم کاری نمی‌شود و با مجاهدت و تلاش سعی می‌کنیم که در کشور امنیت و ثبات ایجاد کنیم.

سردار رحیمی با تأکید بر اینکه امنیت در پایتخت جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد:‌ ما تلاش کرده‌ایم به گونه‌ای عمل کنیم که همواره نمونه باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: عملکرد پلیس در نقش‌های مختلف به دو بخش تقسیم می‌شود که یک بخش تهاجمی و به صورت برخورد قاطع با مجرمان است و بخش دیگر اقدامات ایجابی، ارشادی و فرهنگی است که همکاران ما در برنامه ریزی‌های خود به شدت به آن توجه می‌کنند و نشان داده‌اند که این حوزه نسبت به اقدامات سلبی برتری دارد.

وی با بیان اینکه به همه بخش‌ها اعلام کرده‌ایم که جمعیت‌های آسیب پذیر را اعلام کنند، گفت: با این اقدام می‌توانیم در فرصتی مناسب آن‌ها را توانمند کنیم.

سردار رحیمی افزود: پلیس در بخش‌های مختلف نیروهایی دارد که به آسیب دیدگان اجتماعی کمک می‌کند و تا جایی که بتوانند تلاش می‌کنند از افراد آسیب دیده حمایت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پرونده‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است، تصریح کرد: 32 هزار و 842 پرونده قبل از رفتن به مراجع قضایی در کلانتری‌ها تشکیل شده است که ما آن‌ها را به صلح رسانده‌ایم.

وی افزود: ‌سالانه هزاران نفر از معلمان با توجه به آ‌موزش‌هایی که پلیس راهور به آن‌ها می‌دهد به عنوان نماینده پلیس دانش آموزان را آموزش می‌دهند و ممکن است ما نتیجه این کار را در سال‌ها بعد ببینیم.

سردار رحیمی با تأکید بر اینکه همکاری با شورای شهر برای ما و همکارانمان واجب است،‌ تصریح کرد: من همیشه این موضوع را به همکارانم تأکید می‌کنم، چنانچه روزانه ده‌ها مأموریت که شهرداران اعلام می‌کنند و نیاز به پلیس دارد بدون اینکه از سلسله مراتب اجازه گرفته شود در این زمینه همکاری انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کسادی بازار دستفروشان در شب عید گفت: ما به خاطر شرایط ویژه شب عید تلاش می‌کنیم آن‌ها بتوانند بدون درگیری با کسبه، مأموران شهرداری و یا افراد دیگر که دستفروشی می‌کنند در این شب‌ها درآمدی داشته باشند و امسال هم هزاران نفر از آن‌ها را بدون یک مورد درگیری مدیریت کردیم و آن‌ها هم کارشان را با موفقیت انجام داده‌اند و از سوی دیگر اجازه ندادیم که برای شهر هم مشکلی ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه 30 درصد از تخلفات کشور متعلق به شهر تهران است، گفت: از پایتخت نشینان توقع بیشتری است، اما ما هم سعی کرده‌ایم که اعمال قانون را با هدفمندی بیشتر انجام دهیم و واقعا کسانی اعمال قانون شوند که تخلف کرده‌اند.

سردار رحیمی در ادامه در خصوص خودروهای فرسوده رها شده در معابر عمومی گفت:‌ ما در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام داده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در حوزه پلیس پیشگیری 442 هزار پرونده برای مجرمان تشکیل شده است، گفت: 900 محکوم فراری را دستگیر کرده‌ایم و در حوزه مفاسد اقتصادی هم در این ایام نقش پلیس محوری و هر اقدامی که انجام دادیم با دستور مراجع قضایی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه مفاسد اقتصادی 942 نفر را احضار و 147 نفر که زالو صفتانه به جان مردم افتاده بودند را دستگیر کردیم، گفت:‌ در شش ماهه اول سال، 33 انبار را پلمپ و به تعزیرات تحویل دادیم.

سردار رحیمی افزود: در این مدت 6 میلیون تماس تلفنی داشتیم و 3.5 میلیون مرتبه واحدهای 110 از مقرهای خود خارج شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان گفت: بالای 70 درصد جرایم در 6 ماهه اول کشف شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار