مسئول ستاد کل اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح خبر داد

برگزاری گنگره بین المللی طب نظامی به میزبانی ایران/ حضور نیروهای مسلح در راهپیمایی اربعین امسال

سردار عراقی زاده از برگزاری چهارمین کنگره بین المللی طب نظامی (ICMM) از ۲۰ تا ۲۴ مهرماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهر تهران خبر داد.

برگزاری گنگره بین الملی طب نظامی به میزبانی ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسن عراقی زاده مسئول ستاد کل اداره بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح در نشست خبری چهارمین کنگره آسیا اقیانوسیه، طب نظامی که امروز (یکشنبه) برگزار شد، با تبریک هفته ناجا اظهار کرد: از تمام سربازان نیروی انتظامی که امنیت کشور را مدیون آن‌ها هستیم تشکر می‌کنم.

وی افزود: چهارمین کنگره بین المللی طب نظامی (ICMM) از ۲۰ تا ۲۴ مهرماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهر تهران با شعار افق آینده طب نظامی در ۴ محور برگزار می‌شود.

مسئول ستاد کل اداره بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح ادامه داد: محور‌های کنگره بین الملی طب نظامی آسیا اقیانوسیه شامل درمان مصدومان ناشی از انفجارات رادیولوژیکی، بیولوژیکی و هسته‌ای، سلامت روان و علوم شناختی، مدیریت حوادث غیرمترقبه و آموزش طب نظامی و همکاری‌های بین الملی است.

سردار عراق زاده گفت: در این کنگره ۱۰۷ مهمان خارجی از ۳۵ کشور و ۱۷۰۰ مهمان داخلی شرکت کرده‌اند و بیش از ۸۳۴ مقاله به کنگره ارسال شده است.

وی تصریح کرد: طب نظامی یکی از شاخه‌های مهم در علوم پزشکی است که مستقیما به موضوع مصدومیت و مجروحیت در صحنه جنگ می‌پردازد و این مجروحان و مصدومان فرقی ندارد که سربازان و یا مردم عادی باشند و مصدومیت هم ممکن است جسمی، روحی و روانی و یا آلودگی‌های محیط زیستی باشد.

مسئول ستاد کل اداره بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح ادامه داد: در تمام دنیا طب نظامی با طب سوانح و حوادث نزدیکی دارد و نیرو‌های نظامی اولین نیرو‌هایی بودند که در حوادث طبیعی سال‌های گذشته از جمله زلزله منجیل، زلزله بم و زلزله سرپل ذهاب حضور داشتند و بیمارستان صحرایی احداث کردند به عنوان نمونه در زلزله سر پل ذهاب ۱۰ بیمارستان ارتش و سپاه در منطقه احداث شد.

سردار عراقی زاده بیان کرد: پزشکان و پرستاران ما علی رغم آموزش‌های نظامی در صحنه حوادث طبیعی نیز حاضر می‌شوند، به همین دلیل لازم است آن‌ها با دانش روز دنیا آگاه باشند و لازم است دانش خود را در نیرو‌های مسلح به روز کنند و از آخرین دستاورد‌های روز مطلع باشند.

وی افزود: ICMM کمیته بین المللی طب نظامی یک کمیته بین دولتی است که از سال ۱۹۲۰ و بین جنگ جهانی اول و دوم با مرکزیت کشور بلژیک و با هدف آموزش پرسنل حاضر در جنگ شروع به کار کرد.

مسئول ستاد کل اداره بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۷ کشور از جمله ایران عضو دائم و ۶ کشور عضو ناظر کنگره هستند که به صورت دوسالانه همایشی را برگزار می‌کنند.

سردار عراقی زاده گفت: همچنین کنگره‌های منطقه‌ای هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که امسال میزبان کنگره آسیا-اقیانوسیه ایران است.

وی افزود: ایران از سال ۱۳۹۴ با تصویب مجلس شورای اسلامی به عضویت کنگره بین المللی طب نظامی درآمد.

مسئول ستاد کل اداره بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح در خصوص دستاورد‌های علمی این کنگره بیان کرد: در این کنگره از تولیدات داخلی کشور در زمینه تولیدات طب نظامی و اورژانس به نمایش در می‌آید.

سردار عراقی زاده گفت: نیرو‌های پزشکی ما در سال‌های گذشته در سیل پاکستان حضور داشتند، یک بیمارستان صحرایی نیز احداث کردند و بعد از اتمام کار این بیمارستان را به این کشور اهدا کردند.

وی افزود: پزشکان ما در نیرو‌های مسلح در راهپیمایی اربعین نیز حضور دارند و سال گذشته ۴ بیمارستان صحرایی در داخل کشور و ۲ بیمارستان در کشور عراق احداث کردند.

مسئول ستاد کل اداره بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح با اشاره به حضور پزشکان در دفاع مقدس گفت: سرمایه پزشکان ما حضور در ۸ سال دفاع مقدس است، زمانی که ما با دست خالی درگیر یک جنگ بین الملی شدیم.

سردار عراقی زاده ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی پزشکان و پرستاران ما در ۳۰ کیلومتری خط مقدم حضور داشتند و ۱۱۰ اتاق عمل با آزمایشگاه‌ها زیر آتش توپخانه عراق کار می‌کردند.

وی افزود: نکته مهم‌تر اینکه ما اولین کشوری هستیم که بیشترین قربانیان سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی را دارد و همین تجربه به ما در درمان قربانیان سلاح‌های شیمیایی کمک کرده است.

مسئول ستاد کل اداره بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح گفت: در کنگره بین المللی آسیا اقیانوسیه از ۵۰ کشور دعوت شد که ۳۵ کشور برای حضور اعلام آمادگی کردند که این موضوع نشان می‌دهد علی رغم تبلیغات کشور‌های غربی، ایران کشوری منزوی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار