کاشت 200 اصله درخت نارون چتری در قدیمی ترین خیابان اصفهان / چهارباغ با درختان جدید شکل می گیرد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ۲۰۰ اصله درخت پنج ساله نارون چتری و ۲۰۰ اصله درختچه توری کاشته شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد  در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد: اکنون آماری از تعداد درختان قطع شده ندارم چون در سال‌های مختلف درختان چهارباغ قطع شده بود، هنگامی که حائل‌های اطراف کارگاه‌های مترو برداشته شد، برای شهر واقعاً متأسف شدم، اما  حداقل کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که درختانی را جایگزین درختان قطع شده این محور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع قطع درخت در چهارباغ تمام شده و در زمان مدیریت فعلی هرگز اتفاق نخواهد افتاد، افزود: تعدادی از درختان چهارباغ از جمله سه درخت نارون طی عملیات عمرانی انجام شده مترو دچار آسیب و طی نتایج بررسی کارشناسان سازمان پارک‌ها از درون پوک شده بودند، از این رو با توجه آسیب‌دیدگی و خطرآفرین بودن، قطع شدند، زیرا ارزش جا به جایی نداشتند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: خوشبختانه عمق خاک در چهارباغ به میزان دو متر و ۲۰ سانت تحویل این سازمان شده تا درختانی همخوان با درختان موجود چهارباغ کاشت شود.

وی با بیان اینکه در محور اصلی چهارباغ عباسی تعداد ۲۰۰ اصله درخت پنج ساله نارون چتری و ۲۰۰ اصله درختچه توری کاشته شده است، تصریح کرد: محور چهارباغ را به مرور زمان مثل گذشته احیاء خواهیم کرد؛ درختان چهارباغ بیش از ۴۰ سال سن دارند، بنابراین در خوشبینانه‌ترین حالت، ۴۰ سال دیگر زمان نیاز است تا فضای سبز چهارباغ به وضعیت قبلی بازگردد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه محور چهارباغ بخشی از هویت شهر اصفهان و درختان آن هویت این محور است، ادامه داد: در محور چهارباغ نمی‌توان درختان را با گونه‌های مقاوم جایگزین کرد، اما برخی قسمت‌ها که درختان به دلیل پروژه‌های عمرانی از دست رفته، سعی کردیم از گونه‌های مقاومی که شباهت زیادی به گونه‌های قبلی دارند، استفاده کنیم.

 

انتهای پیام / س

احیاء محور چهارباغ اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار