نخستین ترانزیت ۲ هزار تنی کود شیمیایی ترکمنستان به هند از بندر امیرآباد

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از ورود نخستین محموله ترانزیت ۲ هزار و ۳۰۳ تنی کود شیمیایی از ترکمنستان به بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: نخستین محموله ترانزیتی به وزن ۲ هزار و ۳۰۳ تن شامل کود‌های شیمیایی گرانول اوره و کاربامید، دیروز از مبدأ بندر ترکمنباشی ترکمنستان به بندر امیرآباد برای ارسال به هندوستان وارد این بندر شد.

وی افزود : مجموع این محموله ۳۰ هزارتن است و باقی محموله نیز در سری‌های بعدی با چند کشتی دیگر به بندر امیرآباد فرستاده می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه ماه گذشته برای نخستین بار محموله ترانزیتی خودرو پس از ورود به ایران از مرزاینچه‌برون، به بندر امیرآباد منتقل شد گفت: ۱۴ دستگاه از ۱۵۴ دستگاه اتوبوس خریداری شده از کشور تاجیکستان پس از بارگیری در بندر امیرآباد به مقصد بندر آکتائو قزاقستان اعزام شد تا پس از آن به تاجیکستان فرستاده شود.

رضوانی استفاده از توان بالای ترانزیتی بندرامیرآباد در کنار توان واردات و صادرات، یکی از اهداف مهم این مجموعه برای افزایش درآمد‌ها و سهم استان و ایران در حمل‌ونقل‌های بین‌المللی منطقه CIS آسیای میانه بیان کرد .

انتهای پیام /ر

وارد شدن نخستین محموله ترانزیتی در بندر امیرآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار