اردوغان: در انتظار نتیجه تحقیقات درباره سرنوشت روزنامه‌نگار سعودی هستیم

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز تاسف درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی گفت این ماجرا را با دقت پیگیری می‌کند.

اردوغان: همه توطئه‌ها را به شکست کشاندیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا گفت: ترکیه همه توطئه‌ها علیه خود را به شکست کشاند. همه‌ی توطئه چینی‌ها برای ضربه زدن و نابودن کردن کشور بی نتیجه و باطل بوده است.

اردوغان افزود: مخالفان سیاسی از ترکیه در برابر تهدید‌ها پشتیبانی نکرده اند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: حزب جمهوریت خلق و حزب دموکراتیک خلق‌ها به حزب کارگران کردستان و دیگر گروه‌های تروریستی کمک می‌کنند.

این مقام ترک در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه تاکید کرد کشورش به رغم توطئه‌های اخیر با هیچ مشکل اقتصادی نگران‌کننده‌ای مواجه نیست و نیازی به دریافت وام یا هیچگونه مساعدت دیگری از صندوق بین‌المللی پول ندارد.

وی ضمن ابراز تاسف درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در ترکیه گفت: «به عنوان رئیس جمهور ترکیه ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را با دقت پیگیری می‌کنم. تردد افراد از فرودگاه تا کنسولگری را بررسی می‌کنیم تا به واقعیت برسیم و امیدواریم به همه مدارک دست پیدا کنیم. مسئله خاشقجی را در بالاترین سطوح پیگیری می‌کنیم و دادستانی ترکیه هم این مسئله را دنبال می‌کند.»

اردوغان افزود: «همچنان امیدواری مثبتی درباره مسئله جمال خاشقجی داریم. ما همچنان در انتظار نتیجه تحقیقات درباره وی هستیم. ناپدید شدن روزنامه نگار عربستانی در ترکیه، مسئله بسیار ناراحت کننده‌ای است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار