حیات پور: بهترین برنامه ممکن برای لیگ بسکتبال همین است

دبیر کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال گفت: با توجه به حضور و عدم حضور برخی از تیم‌ها، امروز با 11 تیم لیگ برتر را شروع خواهیم کرد.

حیات پور: بهترین برنامه ممکن برای لیگ بسکتبال همین استبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  علی حیات پور، دبیر کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در جمع خبرنگاران در مورد برنامه ریزی آغاز مسابقات لیگ بسکتبال گفت: از روزی که برنامه ریزی را برای آغاز مسابقات لیگ برتر بسکتبال آغاز کردیم و هماهنگی های لازم را با کمیته مسابقات انجام دادیم و با توجه به حضور و عدم حضور برخی از تیم ها، برنامه ریزی هایی برای   جدول های 8، 9، 10 و 11 تیم انجام د ادیم و خوشبختانه امروز با یازده تیم لیگ برتر را شروع خواهیم کرد.

او در مورد چالش هایی که برای برنامه ریزی این مسابقات داشتند گفت: با توجه به مسابقاتی که وجود دارد یک موضوع مهم  جدول برنامه ریزی مسابقات و دیگری زمان بندی مسابقات است. با توجه به مسابقاتی که در آذرماه و اسفند ماه وجود دارد و ما باید از 28 آبان تا 18 آذرماه مسابقات را تعطیل کنیم و همچنین در 25 بهمن تا 8 اسفند مجددا مسابقات را باید تعطیل کنیم که در این تعطیلات تیم ملی بسکتبال کشورمان به فیلیپین و استرالیا اعزام خواهد شد و پیش از اعزام 2 بازی در تهران با تیم های ژاپن و استرلیا خواهیم داشت.

حیات پور ادامه داد: از طرفی فدراسیون بسکتبال هنوز تاریخ دقیق مسابقات غرب آسیا را نمی داند تا برای آن برنامه ریزی کند. چیزی که پیش بینی می شود این است که مسابقات غرب آسیا در اسفند ماه به مانند سالهای گذشته برگزار شود. اگر این اتفاق بیافتد دیگر اسفند ماه را نمی توانیم در برنامه بازی های لیگ برتر بسکتبال داشته باشیم.

او در مورد هدف کمیته برگزاری مسابقات برای بازی های لیگ بسکتبال گفت: هدف ما در کمیته مسابقات این است که برای هر تیم در یک هفته یک بازی برگزار شود تا مسابقات لیگ در آرامش برگزار شود و تیم ها نیز بتوانند با توجه به مسافت هایی که بین شهرهایشان وجود دارد برنامه ریزی مناسبی برای خودشان داشته باشد. از امروز ما با 11 تیم و در 22 هفته دور مقدماتی را برگزار خواهیم کرد.

دبیر کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال ادامه داد: تلاش می کنیم تا قبل از 5 بهمن که تیم ملی اعزام می شود مسابقات رفت و برگشت در دور مقدماتی تمام بشود تا بتوانیم پلی آف مسابقات را اگر زمان به ما اجازه داد در اسفند ماه برگزار کنیم. اگر نتوانیم بازی های پلی آف را در اسفد برگزار کنیم تا قبل از آغاز ماه رمضان و در سال 98 بازی ها را تمام خواهیم کرد.

او در مور اینکه تا قبل از اعزام تیم ملی مسابقات در چند هفته و چه روزهایی برگزار می شود گفت: اگر مسابقات را 3 آبان آغاز کنیم می توانیم در 3 پنجشنبه، 3 هفته اول مسابقات را برگزار کنیم تا تیمها بتوانند با زمان کافی به آمادگی بیشتری برسند. از هفته چهارم بازی ها را در روزهای دوشنبه و پنجشنبه برگزار خوهیم کرد. با این برنامه می توانیم هفته چهارم را تا قبل از اعزام تیم ملی برگزار کنیم.

حیات پور ادامه داد: با این برنامه ریزی اگر در طول هفته ها به مشکلی برنخوریم می توانیم تا 24 بهمن ماه دور رفت و برگشت مسابقات لیگ بسکتبال را برگزار کنیم. بعد از بازی های تیم ملی با ژاپن و استرلیا برای بازی های پلی آف، نیمه نهایی و نهایی برنامه ریزی خواهیم داشت. با توجه به شرایط موجود و اردوهای تیم ملی این برنامه ای است که ما می توانیم اجرا کنیم.

او در مورد اینکه آیا این برنامه را با کادر فنی تیم ملی هماهنگ کردند یا خیر گفت: ما در مورد این برنامه با مسعود قاسمی مدیر تیم‌های ملی مشورت کردیم و همچنین با رئیس فدراسیون بسکتبال، رامین طباطبایی صحبت کردیم و این برنامه ریزی را طبق پیشنهاد او طراحی کردیم.

حیات پور در مورد فاصله تعطیلی بازی های لیگ با اردوی تیم ملی گفت: طبق صحبت هایی که شده است پرواز تیم ملی دوشنبه 5 آذر ماه خواهد بود که یک هفته قبل از مسابقات تعطیل شده است. برای برگشت نیز هماهنگی ها صورت گرفته و باید فاصله چهار روزه تا آغاز مسابقات داشته باشد. برنامه ریزی ما برگزاری یک مسابقه در هر هفته است و اگر لازم شد برای اردوها تیم ملی مجبوریم بازی ها را بافشردگی بیشتری برگزار کنیم و در این صورت دوشنبه ها و پنج شنبه ها بازی گذاشته خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

تیم ملی بسکتبال سه‌نفره نتیجه را به رومانی واگذار کرد

برگزاری قرعه ‌کشی لیگ بسکتبال/ وضعیت نامعلوم تیم‌ها

صعود بسکتبال باویلچر بانوان به دور دوم


انتهای پیام/

صحبت های حیات پور د مورد آغاز لیگ بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار