فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای:

بالاترین فناوری قایق‌های تندرو در خدمت نیرو‌های مسلح است

فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای با اشاره به حرکت نیروی دریایی ایران بر لبه تکنولوژی دنیا گفت: روزبه‌روز وضعیت تجهیزات نیروی دریایی سپاه روزآمد شده و امروز بالاترین تکنولوژی قایق‌های تندرو در خدمت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سردار حسینعلی زمانی فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی دریایی سپاه اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه از بدو صدور دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه در ۲۶ شهریور سال ۶۴ فعالیت‌های عملیاتی بزرگی ایجاد کرد که مقابله رویاروی با آمریکا در خلیج‌فارس یکی از نقاط عطف آن بود.

وی با اشاره به تسهیلات موجود در نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تسلط نیرو‌های آمریکایی در سال ۶۴ گفت: در این عملیات، یک ناو تیم شامل سه فروند قایق ابتدایی در برابر یک ناوگروه هواپیمابر آمریکایی ایستادند و با شهامت هرچه تمام‌تر ضربه‌ای اساسی به هیمنه آمریکا در خلیج‌فارس زدند.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای با اشاره به بازتاب اقدامات نیروی دریایی سپاه در داخل و خارج کشور افزود: در دفاع مقدس بخشی از سپاه به فعالیت‌های دریایی مشغول شد و در عملیات‌هایی هم، چون بدر، خیبر و والفجر ۸ که محور کاملاً دریایی داشت به‌فرمان امام (ره) تحت عنوان نیروی دریایی به کار خود ادامه داد.

زمانی با اشاره به فعالیت‌های خاص نیروی دریایی در دفاع مقدس تصریح کرد: پس از عملیات والفجر ۸ حضور آمریکایی‌ها در آب‌های ایران شدت یافت، چراکه نیرو‌های آمریکایی منطقه خلیج‌فارس را قلب زمین می‌نامیدند و سپاه که زیر بار هیمنه آمریکایی‌ها نمی‌رفت شروع به عملیات مقابله‌به‌مثل در مناطق دریایی خلیج‌فارس کرد.

وی با اشاره به تلاش نیرو‌های دریایی آمریکا با همکاری صدام برای حمله به شاهرگ‌های نفتی ایران در دوران دفاع مقدس بیان کرد: بروز قدرت نیروی دریایی سپاه در همین زمان شدت گرفت و موازنه در این زمان‌بر عکس شد و نیرو‌های دریایی ایران در مقابله یک اصابت گلوله نیرو‌های آمریکایی حملات بیشتری می‌کردند.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای با بیان تفاوت‌های فعالیت نیروی دریایی سپاه با دیگر رسته‌ها گفت: وضعیتی که پس از انقلاب اسلامی برای کشور ایجاد شد نشان داد که تسهیلات ما برای سیادت دریایی کشور کفایت نمی‌کرد و ما نیاز به تجهیزاتی داشتیم که با تجهیزات دشمن همگام نبوده و بومی کشور خودمان باشد.

زمانی با اذعان به حرکت نیروی دریایی ایران بر لبه تکنولوژی دنیا افزود: تجارب ما، تئوری جدیدی در نبرد دریایی بنیان گذاشت و تماس اجباری با نیرو‌های آمریکایی موجب شد تجهیزات خود را در نبرد دریا بومی و به‌روز کنیم و روزبه‌روز وضعیت تجهیزات نیروی دریایی سپاه روزآمد شده و اکنون بالاترین تکنولوژی قایق‌های تندرو در خدمت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تقلید الگوی شناور تندروی ایران توسط آمریکا بیان کرد: استفاده از این تجهیزات مستلزم نیروی انسانی ماهر است که اقتدار و مهارت و جان‌برکف بودن نیرو‌های جمهوری اسلامی، نیروی دریایی سپاه را به چنین اقتداری در منطقه رسانده است.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای با تأکید بر راهبرد نیروی دریایی سپاه در مقابله با تهدیدات خارجی گفت: تهدیدات نیروی دریایی آمریکا بیشتر تهدیدات ژورنالیستی است و نیرو‌های آمریکایی بیشتر در تلاش‌اند تا درگیری کمتری با نیرو‌های جمهوری اسلامی داشته باشند.

زمانی ایران را جزیره ثبات و آرامش در منطقه عنوان کرد و افزود: در وضعیت متلاطمی که کشور‌های منطقه به سر می‌برند، جمهوری اسلامی اقتدار خود را حفظ کرده و این اقتدار مرهون اعمال سیاست قرآنی است که تاکنون نمود آیه «واعدو لهم مستطعتم من قوه» را برای جهان به نمایش گذاشته و اقتدار نیرو‌های مسلح است که حفظ این قدرت و ثبات در منطقه را موجب می‌شود.

تجهیزات با فناوری پیچیده نیروی دریایی باید به‌روز شوند

وی نیروی دریایی را نیرویی تجهیز محور دانست و تصریح کرد: باید تجهیزات با فناوری پیچیده نیروی دریایی دائماً به‌روز شوند و برای استفاده به متخصصان کارآمد نیاز دارد در این راستا ارتباط تنگاتنگی بین نیروی دریایی ارتش و سپاه وجود دارد البته در علوم پایه اشتراکات زیادی داریم و از اساتید مشترکی استفاده می‌کنیم، اما بخشی از آموزش‌های کاربردی تخصصی است.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای با بیان اینکه تفکر نیروی دریایی سپاه تفکری جدید است گفت: مهم‌ترین فعالیت‌های نیروی دریایی سپاه آموزش تجهیزات خاص نیروی دریایی سپاه است و در کنار این اقدامات پروژه‌های پژوهشی درزمینهٔ تبدیل تجارب و توسعه فناوری نیز در قالب مربیانی که دائماً در حال به‌روزرسانی علم و دانش تجهیزات دریایی هستند تحقق پیدا می‌کند.

زمانی با اشاره به مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه دریایی سپاه افزود: این دانشگاه با نیازسنجی رسته‌های مختلف نیروی دریایی سپاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و از سه طریق از میان اعضای سپاه با مقطع دیپلم، دانش‌آموختگان رشته‌های موردنیاز دانشگاه‌های کشور و اعضای نیروی دریایی سپاه برای ارتقای سطح علوم دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/ف

منبع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.