معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: آمادگی داریم تا کدهایی را به محافظان موسسات اختصاص دهیم تا گزارش تخلفات را سازمان یافته‌تر به کلانتری‌ها ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در مراسم هفتمین گردهمایی سراسری موسسات حفاظتی و مراقبتی ناجا که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه انجام خدمات انتظامی و حفاظتی بر عهده موسسات حفاظتی و مراقبتی است، اظهار کرد: امروز مسئله نظارت و ترویج نظارت الکترونیک بحث مهم و کارآیی است، چرا که امروزه نظارت کاغذی در تمام دنیا منسوخ شده و جای خود را به نظارت الکترونیک داده است و در همین جا از ستاد ناجا می‌خواهم که بحث نظارت الکترونیک را به طور جدی دنبال کنند و در اجرای آن گام بردارند.

وی افزود: نگهبانان و مراقبان حفاظتی طبق آیین نامه از قبل تصویب شده جزء ضابطان دادگستری محسوب نمی‌شوند و افرادی که با نام پیشگیری وارد عرصه می‌شوند، می‌توانند به عنوان ضابطان پیشگیری معرفی شوند.

الفت در ادامه با اشاره به اینکه آموزش‌ها باید تکرار شونده و به روز باشد، گفت: عاملان هرچه بهتر آموزش ببینند که مدیران به نحو احسن می‌توانند امور را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که با عنوان مراقب و نگهبان می‌خواهند در کنار ماموران پلیس به مردم خدمت رسانی کنند باید بدانند که مراجعه کننده به آن‌ها یک انسان است و ممکن است آن فرد مراجعه کننده شتاب زده باشد و مورد هجوم و اموالش مورد سرقت افرادی قرار گرفته باشد و غیره، لذا باید به تکریم ارباب رجوع خود بپردازیم و تمام افرادی که در این حوزه در حال فعالیت هستند باید صبور باشند و هیچ عکس العمل نامناسبی از آن‌ها سر نزند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پایان گفت: ما آمادگی این را داریم که به عنوان دیده بان به مراقبان و محافظان موسسات نگاه کنیم و با ثبت هویت آن‌ها در سیستم قضایی و کد دهی به آن‌ها این وظیفه را به عزیزان محول کنیم تا در هر زمانی که تخلفی را رویت کردند بلافاصله به کلانتری‌ها گزارشات خود را اعلام کنند و بلافاصله در قوه قضاییه و دادسرا‌ها برای متخلفان پرونده تشکیل شود و روند رسیدگی به پرونده مجرمان و متخلفان در محلات به سرعت طی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.