کاهش ۲۴ درصدی تلفات جاده‌ای در استان کرمان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از کاهش ۲۴ درصدی تلفات جاده‌ای در سه ماهه دوم امسال خبر داد.

کاهش ۲۴ درصدی تلفات جاده‌ای در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اولین جلسه هم اندیشی روسای ادارات ستادی و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان که به میزبانی شهرستان زرند برگزار شد ،گفت: با توجه به پهناور بودن وسعت استان کرمان و مناطق آب و هوایی با توپوگرافی مختلف تصمیم بر این شد که هماهنگی‌های بخش راهداری و حمل و نقل را در مناطقی که همانند یکدیگر می‌باشند به شکل منطقه‌ای برگزار کنیم.

وی هدف از برگزاری این نشست را برنامه ریزی کلی در خصوص راهداری زمستانی عنوان کرد و افزود:با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان برگزاری این نشست باعث ایجاد هم اندیشی و هم فکری در راستای پیشبرد اهداف میشود تا در نهایت با یک فکر جامع و کامل کار را پیش ببریم و با توجه به پایین بودن منابع مالی بتوانیم از این منابع مالی محدود نهایت استفاده را ببریم که این خود نقطه مثبت این نشست‌ها می‌باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای در سه ماهه دوم سال در استان گفت:با توجه به وسعت زیاد راه‌ها در این استان بالای ۱۲ هزار کیلومتر آسفالت وجود دارد که شاخص تلفات استان نسبت به کشور بالا است که با همکاری پلیس راه، راهداری و اورژانس جاده‌ای خوشبختانه در سه ماه دوم سال جاری شاهد کاهش ۲۴ درصدی تلفات و تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

آقای حاج سید علیخانی در خصوص افتتاح باند جاده زرند کرمان گفت:: با توجه پیگیری‌های انجام شده محور کرمان به سمت زرند توسط کارشناسان بررسی و ایرادات کوچک آن رفع و بزودی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه یک لایه از آسفالت این محور کامل نشده است که اگر همکاران راه و شهرسازی تصمیم به آسفالت این محور گیرند ما نیز آمادگی کامل را برای همکاری داریم.

حاج سید علیخانی به دیگر برنامه‌های سال جاری اشاره کرد و افزود:ما در شهرستان زرند ۶ پروژه استانی، ۷ پروژه ملی با اعتبار ۴ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان داریم که در آینده پوشش آسفالت ۳ کیلومتر جاده روستایی ده علیرضا را نیز در برنامه خواهیم داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان همچنین از نصب سه دوربین در محور زرند-رفسنجان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:: با اجرای این طرح درکاهش تصادفات و کنترل سرعت کمک شایانی خواهد کرد.

در این نشست یک روزه مسئولین اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های رفسنجان، راور، کوهبنان و زرند به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات در راستای برنامه ریزی بهتر برای ارائه خدمات راهداری بیشتر و هدفمند پرداختند.

انتهای پیام /ح

کاهش تلفات جاده ای در شمال کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار