نجار رباتیکی که مبلمان سفارشی شما را می‌سازد +فیلم

با این ربات می‌توانید به راحتی مبلمان مورد نظر خود را طراحی و بسازید. این ربات یک نجار رباتیک است.

نجار رباتیکی که مبلمان سفارشی شما را می‌سازد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نجاری هنر برش و کار کردن روی چوب و اتصال تخته‌ها و الوار چوبی به منظور تولید یک سازه چوبی است و از قدیمی‌ترین حرفه‌هایی است که امروزه نیز به عنوان یک شغل کاربرد دارد. ریشه واژه لاتین نجاری (Carpentry) به فرانسه قدیم بر می گردد و از واژه charpentier به معنای کالسکه ساز مشتق شده است. چوب یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده انسان است. فراوانی چوب در طبیعت و نیاز بشر به سرپناه، باعث شده که نجاری یکی از اولین مشاغل انسان در طول تاریخ باشد.

نجاری یک کار جذاب اما خطرناک است. دلیل این خطر استفاده از وسایلی است که برنده هستند. اما با اختراع جدید محققان، دیگر نجاری یک کار خطرناک نخواهد بود. این نجار رباتیک، مبلمانی که شما طراحی می‌کنید را می‌سازد. این دستگاه و نرم‌افزار مرتبط با آن توسط گروهی از محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) ساخته شده است.

ساخت چنین رباتی برای کاهش صدمات احتمالی کار با وسایل خطرناک نجاری و افزایش امنیت است. با این روش انسان‌ها می‌توانند تمرکز خود را بیشتر بر روی طراحی بگذارند. نام این نجار رباتیک AutoSaw system است. AutoSaw system در حاضر می‌تواند ساخت لوازم کوچک را به عهده بگیرد. اما با گذر زمان و پیشرفت بیشتر این ربات می‌توان از آن در ساخت مبلمان بزرگ‌تر نیز استفاده کرد. در آن زمان می‌توان به وسیله این دستگاه برای کل اتاق خود وسیله طراحی کنید و بسازید.

پس از برش قسمت‌های مختلف صندلی یا میز یا هر مبلمان دیگر، آن‌ها را به دست یک انسان بسپارید تا این قطعات را مونتاژ کند. این روبات‌ها می‌توانند کاملا مبلمانی که شما طراحی می‌کنید بسازند و در عین حال نجاری را ارزان‌تر، آسان‌تر و سریع‌تر انجام دهند.

در ادامه فیلم این نجار رباتیک را در حال ساخت یک میز مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر


انتهای پیام/

نجار رباتیک

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار