تجمع مقابل سفارت عربستان در واشنگتن در اعتراض به ناپدید شدن خاشقجی

فعالان حقوقی و رسانه‌ای مقابل سفارت عربستان در واشنگتن در اعتراض به ناپدید شدن خاشقجی تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره مباشر، شماری از فعالان رسانه‌ای و حقوق بشری در مقابل سفارت عربستان در واشنگتن حضور یافتند و خواستار روشن شدن سرنوشت جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی شدند.  

تجمع مقابل سفارت عربستان در واشنگتن در اعتراض به ناپدید شدن خاشقجی

یکی از این فعالان در سخنانی گفت: روزنامه نگاران واقعی حقیقت‌ها را روشن می‌کنند و از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند و جمال خاشقجی یکی از این افراد بود. ما به رئیس جمهور و سایر مسئولان آمریکایی گفته ایم آیا با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که چند ماه پیش در واشنگتن بود درباره روشن شدن وضعیت خاشقجی تماس گرفته اید؟ پاسخ دادند خیر، ولی این کار را انجام خواهیم داد. ما در آمریکا نمی‌خواهیم شریک ویرانی و خرابی در منطقه خاورمیانه باشیم، از این رو امروز در اینجا جمع شده ایم تا به همه روزنامه‌نگاران بگوییم از شما به خاطر پوشش دادن حقایق تشکر می‌کنیم.

یکی دیگر از حاضران گفت: همه ما حق داریم نقطه نظرات خود را بیان کنیم و در بازگو کردن حقایق هیچ ترس و واهمه‌ای نداشته باشیم. حقوق بشر مجموعه‌ای از ارزش‌های والا و جهانی است و ارتباطی با مواضع ما در خصوص یک کشور و یا منافع مالی مشترک‌مان با سایر کشورها ندارد.

به گزارش الجزیره، بر روی پلاکارد‌های این فعالان نوشته شده بود: «جمال خاشقجی کجاست؟»، «خاشقجی مرده است یا زنده؟» و آدمکی از بن سلمان نیز با خود حمل می‌کردند که از دستانش خون می‌چکید.

انتهای پیام/

اعتراضات مقابل سفارت عربستان در آمریکا درباره پرونده خاشقجی

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار