معاون استانداری خراسان رضوی؛

افزایش 33درصدی صادرات کالا ازاستان خراسان رضوی

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت :صادرات استان در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۱۱۶میلیون دلار کالا به وزن یک هزار و ۳۸۷ تن از گمرکات بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصدافزایش داشته است.

افزایش  33درصدی صادرات کالا ازاستان خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ قربان میرزایی، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان افزایش 33درصدی صادرات کالا از استان گفت: حجم صادرات هم سال گذشته در این زمان یک هزار و 36 تن به ارزش 843 میلیون دلار بوده است.

وی گفت: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در شش ماهه امسال 4 میلیون و 326 هزار دلار ازمحل تجارت چمدانی و 34 میلیون و 201 هزار دلار از  محل بازارچه‌ های مرزی باجگیران ودوغارون بوده است.

میرزایی بیان کرد: در این مدت میـزان واردات استان 144 هزار تن بـه ارزش بالغ بر176 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازنظر وزن 8 درصد و از لحاظ ارزش7 درصد افزایش دارد چنانکه حجم  واردات سال گذشته در این زمان 134هزارتن به ارزش  164میلیون دلار بوده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان هم در این مدت زمانی مثبت و معادل 940 میلیون دلار است.

وی افزود: حجم صادرات بازارچه های مرزی استان در این مدت 78 هزارو 993 تن به ارزش تقریبی 34 میلیون و 201 هزار دلار بوده است که نسبت به سال قبل از نظر وزنی کاهش 42 درصدی و از نظر ارزشی 13درصدی را نشان می دهد.

میرزایی گفت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل زعفران ، انواع کف پوش ها ، مواد نساجی ، میوه و سبزیجات ، رنگ ، مواد خوراکی ، قند و شکر و مانند آن بوده است.

وی با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال به 83 کشور صادرات داشته ایم ، افزود : مقصد عمده این کالاهای صادراتی را به ترتیب افغانستان ، ترکمنستان ، عراق ،امارات متحده عربی ، هنگ کنگ ، تاجیکستان ، ازبکستان ، اسپانیا و پاکستان ، ویتنام و قزاقستان بوده است.

انتهای پیام//ز.م

 

صادرات بیش از یک میلیارد دلاری استان در نیمه نخست امسال

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار