معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان تا دل پر مسئولان نانو فناوری

هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان تا دل پر مسئولان نانو فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

ایران به دانش فنی بومی ساخت موتور هواپیما دست پیدا کرده است

دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  درباره پیشرفت ایران در صنعت هواپیماسازی گفت: در بخش ساخت موتور باید از دانش فنی داخلی بهره برد و ایران به این دانش دست پیدا کرده است.

شرکت‌های دانش بنیان در معرض نابودی هستند

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو  از مشکلات بسیاری که سد راه پیشرفت این صنعت شده است سخن گفت و درباره صنعت اظهار کرد : به دلیل آنکه صنعت در کشور ما وجود ندارد کشش فناوری کم است برخی از فناوری هایی که در ایران توسعه پیدا می‌کند، مشتری ندارند.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان مشکلات بسیاری دارند، اظهار کرد : شرکت‌های دانش بنیانی که شکل گرفته‌اند با خطر نابودی مواجه هستند و در این صورت نیروی متخصص ایرانی بیکار خواهد شد، چرا می‌گویند به تولید کننده توجه نداشته باشید.

تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران در راستای تسهیل استقرار استارت آپ‌ها، شتاب دهنده‌ها و ایجاد مراکز نوآوری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند.

بسترسازی مناسب برای فعالیت بیش از ۴ هزار کارآفرین

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم امضای توافقنامه همکاری میان معاونت علمی و شهرداری تهران با اشاره به اینکه چگونه می‌توان تهران را به شهر هوشمند تبدیل کرد، گفت: چند ماه است که کارخانه های نوآوری در تهران شکل گرفته‌اند و ابعاد بزرگی دارند و بیش از ۴ هزار کارآفرین در آنجا مشغول به کار خواهند شد.

 تاکسی‌های اینترنتی باید از شهرداری مجوز بگیرند

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک با شهرداری تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: این استارت‌ آپ‌ها جزء کسب و کارهای فن‌آورانه هستند و باید مجوزهای‌ لازم را از شهرداری اخذ کنند.

بیش از ۶۰ استارت آپ فعال در حوزه پزشکی داریم

سورنا ستاری در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزات بهداشت با اشاره به برنامه معاونت علمی گفت: در چند ماه اخیر بیش از ۶۰ استارت آپ فعال در حوزه پزشکی ایجاد شده‌اند که خدمات را با کیفیت بالا و آسان در اختیار مردم قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.