تشخیص پوکی درختان با دستگاه توموگراف

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت:دستگاه «توموگراف» پوکی داخل درختان را سنجش می‌کندکه می توان درختان را با قاطعیت قطع کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فروغ مرتضایی‌نژاد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهارکرد: در خیابان چهارباغ بالا تعداد هشت اصله درخت نارون وجود داشت که با توجه به مشکلات کم آبی از درون دچار پوکی شده و احتمال سقوط آنها وجود داشت، به همین دلیل با توجه به وزش باد در روزهای گذشته، نسبت به قطع این درختان اقدام شد.

وی افزود: در سال‌جاری قراردادی با اعضاء هیئت علمی دانشگاه شهرکرد منعقد کردیم و بر اساس آن موفق به دریافت دستگاه «توموگراف» شدیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه دستگاه «توموگراف» پوکی داخل درختان را سنجش می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر کارشناسان با توجه به علایم ظاهری درختان، پوکی آنها را تشخیص می‌دهند، اما با استفاده از این دستگاه درختان پوک شده با قاطعیت قطع می‌شوند.

وی تاکید کرد: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیش از شهروندان در خصوص قطع نشدن درختان پافشاری می کند، اما در خصوص درختان خطرآفرین راهی جزء قطع آنها وجود ندارد.

مرتضایی‌نژاد از شهروندان خواست هنگام وزش باد از توقف و پارک خودرو زیر درختان کهنسال شهر اصفهان به ویژه در حاشیه زاینده رود به دلیل خطر آفرین بودن درختان پرهیز کنند.

وی ادامه داد: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که درختان خطرآفرین شهر به صورت مستمر توسط کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان رصد می‌شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

 

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: شهرداری ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار