دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی:

دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور قدرت چانه زنی ما را افزایش داده است

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور جایگاه ما را در عرصه‌های بین المللی ارتقا بخشیده است و قدرت چانه زنی ما را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  علی اصغر زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم گشایش نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در ارومیه گفت: اقدامات اقتدار آفرین صنعت هسته‌ای جایگاه ما را در عرصه‌های بین المللی ارتقا بخشیده است و قدرت چانه زنی ما را افزایش داده است.

برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در ارومیه

وی افزود:دانشمندان هسته‌ای کشورمان در کمال گمنامی بیش از بیش فعالیت می‌کنند و هر روز شاهد دست آورد جدیدی از آن ها هستیم و صنعت هسته‌ای در سایه تلاش آن‌ها مقتدرانه روبه پیشرفت است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژى اتمى با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: نظام اسلامى در زمینه هسته اى حتى یک قدم عقب نشینى نخواهد کرد، و ساخت سلاح و بمب‌های هسته‌ای حرام است، گفت:در شرایط تحریم‌ها، کشورمان به حول قوه الهى و تلاش بى وقفه ى. دانشمندان هسته اى توانسته است به دستاوردهاى صلح آمیز هسته اى برسد.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های کمی در جهان به فناوری هسته‌ای دسترسی دارند افزود:دشمنان با مانع تراشی و ایجاد خلل تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند این دستاورد و فناوری را از ما دریغ کنند.

وی اضافه کرد:این دستاورد کاملا به صورت بومی و توسط دانشمندان و کارشناسان بومی اداره می‌شود.

زارعان با اشاره به اینکه دشمنان درصدد توقف کردن صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بودند و یکی از رویکرد‌های استکبار جهانی ایجاد یاس و ناامیدی در کشور به ویژه صنعت هسته‌ای بود افزود: علت اینکه دشمنان امروزه با صنعت هسته‌ای ایران مخالفت می‌کنند برای جلوگیری از پیشرفت علمی است.

دستیار ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه عدم ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از دغدغه‌های مسولان به شمار می‌رود، افزود:با برگزاری چنین نمایشگا‌هایی در سطح دانشگاه‌های کشور می‌توانیم ارتباط دانشگاه با صنعت را تقویت کنیم.

وی افزود:خوشبختانه پروژه‌های متنوعی را به دانشگاه‌های مختلف کشور، تعریف کردیم و به نتیج خوب و ارزنده‌ای نیز دست یافتیم.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژى اتمى با اشاره به اینکه تولید برق و الکتریسته مهمترین وظیفه سازمان انرژی اتمی است، گفت:قبل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران قرارداد‌هایی با کشور فرانسه برای احداث نیروگاه اتمی امضا کرده بودند که با پیروزی انقلاب اجرای این تفاهم نامه با مشکلاتی رو به رو شد.

وی با اشاره به اینکه در چشم‌انداز صنعت هسته‌ای کشور تولید ۲۰ هزار مگاوات برق پیش‌بینی شده گفت:برای تحقق به این چشم انداز کار اجرایی دو نیروگاه جدید به اتمام رسیده و در آینده وارد مدار خواهند شد.

چهل و سومین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور از امروز شنبه تا ۲۵ مهرماه جاری در دانشگاه ارومیه دایر شد.

 در این رویداد ماکت‌های مجتمع تولید آب سنگین، دستگاه‌های لیزرتراپی و لیزر جراحی پروستات برای اولین بار به نمایش در آمده است.

همچنین آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در حوزه‌های چرخه سوخت هسته‌ای و غنی سازی، نیروگاه‌های اتمی و تحقیقاتی، پسمانداری، فعالیت‌های پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای، کشاورزی هسته ای، پزشکی هسته‌ای و تولید رادیودارو و رادیوایزوتوپ، اکتشاف و استخراج، ساخت دستگاه‌های سانتریفیوژ و ... در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

دانشجویان، دانشگاهیان و اساتید دانشگاه‌های آذربایجان غربی در طول برگزاری این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و ۱۴ الی ۱۷ از نمایشگاه مزبور بازدید کنند.

 

انتهای پیام/ی

 

سفردستیار ویژه رئیس سازمان انرژى اتمى به ارومیه

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.